اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف بردسیر:

دستگاه قضایی آسایش موقوفه‌خواران را سلب کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه بردسیر گفت: دستگاه قضایی در زمینه موقوفات باید به گونه‌ای عمل کنند که آسایش و آرامش متصرفان املاک وقفی و زمین‌خواران سلب شود.

دستگاه قضایی آسایش موقوفه‌خواران را سلب کند

حجت‌الاسلام مصطفی بساوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت:مالکان منطقه مظفرآباد بردسیر در اقدامی خودسرانه اقدام به تصرف 10 هکتار از املاک موقوفه حاج زین‌العابدین کردند و پس از کشت و زرع ادعای مالکیت این املاک را داشتند که با اقدام به موقع واحد حقوقی اوقاف بردسیر این زمین‌ها از تصرف زمین‌خواران خارج و به وقف بازگردانده شدند.

وی مساحت این موقوفه را 100 هکتار ذکر کرد و افزود: به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی بخش زیادی از این زمین‌ها که در گذشته در آن کشت و زرع می‌شد، بایر شده‌اند و هیچ درآمدی ندارند.

بساوند نیت واقف موقوفه حاج زین‌العابدین ابوالکفار بردسیر را تعزیه‌داری برای سرور و سالار شهیدان اعلام کرد و اظهار داشت: زمانی که وقفی برای سیدالشهدا (ع) انجام می‌شود، تصرف و تملک غیرقانونی آن بدون در نظر گرفتن نیت واقف حرکتی ناپسند و مذموم است که متصرفان املاک وقفی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

بساوند تصریح کرد: منابع وقفی عمومی است و انحصار آن در دست عده‌ای خاص نوعی خودکامگی است که سایر مردم را از منافع آن بی‌بهره می‌کند و حق مردم بر گردن متصرف قرار می‌گیرد که حق مردم هم قابل بخشش نیست و باید در پیشگاه خداوند منان پاسخگو باشد.

سرپرست اوقاف بردسیر توجه دستگاه‌های قضایی را در احیاء موقوفات امری ضروری دانست و ابراز داشت: دستگاه قضایی در زمینه موقوفات باید به گونه‌ای عمل کنند که آسایش و آرامش متصرفان املاک وقفی و زمین‌خواران سلب شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول