اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تفاهم‌نامه هلال احمر و دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی

کارکنان ادارات دولتی و عمومی دوره آموزشی مدیریت بحران را می‌گذرانند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای تمامی کارکنان ادارات دولتی و عمومی بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی خبر داد.

کارکنان ادارات دولتی و عمومی دوره آموزشی مدیریت بحران را می‌گذرانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری متقابل و توسعه فعالیت‌های آموزشی و با توجه به نقش محوری جمعیت هلال احمر در زمینه آموزشی عمومی (مدیریت بحران و پدافند غیرعامل) به امضاء رسیده است.

وی با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه خاطر نشان ساخت: برگزاری دوره آموزشی مرتبط با مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای کلیه کارکنان ادارات دولتی و عمومی در سطح مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از جمله برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی‌، امدادی، جستجو، امداد و نجات، کلیات اطفاء حریق و راه‌های پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه موضوع این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تهیه و تدوین دوره‌ها، سرفصل‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی، تامین منابع آموزشی اعم از تهیه و تدوین، چاپ و تکثیر و توزیع منابع در قالب لوح فشرده، بروشور، کتاب و...، ابلاغ به سازمان‌ها و ادارات دولتی نسبت به معرفی افراد واجد شرایط به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی چهارگانه، مشارکت فعال در کارگروه تخصصی علمی و فناوری شورای پدافند غیرعامل استان از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

به گفته سلیمی فراهم کردن زمینه اجرا و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، برگزاری مشترک‌ همایش و کارگاه‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر روند اجرای دوره‌ها و حضور مستمر شرکت‌کنندگان بخشی از تعهدات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این تفاهم‌نامه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین سرفصل‌ دوره‌های آموزشی، تامین منابع آموزشی، تامین مربیان مورد نیاز برای تدریس در دوره‌های آموزشی چهارگانه، تامین ایاب و ذهاب و حق‌الزحمه مربیان آموزشی، تامین تجهیزات آموزشی ویژه دوره‌های آموزشی، ارزیابی و مشارکت در صدور گواهینامه پایان دوره‌های آموزشی پس از اتمام هر دوره از دیگر تعهدات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: عضویت مدیر عامل جمعیت در کارگروه تخصصی علمی و فناوری شورای پدافند غیرعامل استان، ابلاغ به کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی و عمومی در مرکز استان و تمام شهرستان‌های تابعه استان به منظور ملزم کردن همه کارکنان برای شرکت در دوره آموزشی عمومی چهارگانه و پیگیری آن، هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات دولتی به منظور برقراری ارتباط لازم با جمعیت هلال احمر استان و شعب تابعه برای مشخص کردن زمان، مکان و چگونگی برگزاری دوره‌ها و توزیع منابع آموزشی، ابلاغ دستور به کلیه ادارات برای اعلام فهرست مشخصات کامل متقاضیان شرکت در دوره و برنامه زمان‌بندی پیشنهادی حداقل یک هفته قبل از برگزاری هر دوره به جمعیت هلال احمر استان از تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء به مدت دو سال معتبر و با توافق طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول