اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شهرداری مشهد:

نگاه ارزشمند رسانه‌ها حامی شهرداری مشهد است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شهرداری مشهد گفت: نگاه ارزشمند رسانه‌ها حامی شهرداری مشهد است.

نگاه ارزشمند رسانه‌ها حامی شهرداری مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حامدمقدم ظهر امروز در مراسم اختتامیه شهرنگار که در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: کارکرد رسانه‌ها و مسائل مرتبط با شهر مشهد و مطالبات مردم با نگاه رسانه‌‌ای و از مسیر رسانه‌ها به خوبی قابل رسیدگی است و برگزاری این جشنواره موضوعی نیست که مختص به امسال باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم‌افزایی و موج‌آفرینی رسانه‌ای صورت گیرد موضوعات مرتبط با شهر مشهد را که قبله‌گاه دل‌های عاشق است تسهیل کرده و به چاره‌جویی آنها کمک می‌کند.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در ادامه گفت: در روند انتخاب آثار نمونه از هم‌اندیشی اساتید بزرگ و با تجربه کشوری بهره‌گیری شده است.

حامدمقدم ضمن جوان باور و جوان اندیش خواندن شهردار پایتخت معنوی ایران اظهار کرد: نگاه ارزشمندی که مدیریت شهری و عرصه رسانه‌ای دارد حامی ما در طراحی، اجرا و مدیریت این جشنواره بوده است.

وی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را 2700 اثر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 725 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته است.

حامد مقدم ابراز امیدواری کرد: امید است این حرکت آغاز شده که در راستای تجلیل از خبرنگاران به شیوه ژورنالیستی برگزار شده در سالهای آتی برگزار شود و گامی موثر در جهت بهبود وضعیت شهر امام هشتم(ع) به ثبت برسد.

* گسترش روحیه پرسشگری از وظایف رسانه‌ای است

‌جانشین سردبیر خبرگزاری فارس ‌نیز گفت: اگر رسانه‌ها را به عنوان ابزارهای موثر در انتقال پیام به مسئولان و کارگزاران افکار عمومی در نظر بگیریم این ابزار مهم نیازمند نظارت و تقویت همه سویه در راستای تعامل بیشتر با سطوح مختلف افکار عمومی است.

محمد کریمی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های رسانه‌ای باعث شناسایی استعدادها و قلم‌های جوانان مستعد و خلاق در راستای فعالیت‌ها و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این جشنواره‌ها زمینه تعامل و همفکری ارباب جراید و رسانه را در راستای بررسی شیوه‌های جهت‌دهی، ذهن مخاطب و همچنین انتقال پیام‌ها به مدیران و مسئولان فراهم می‌کند.

جانشین سردبیر خبرگزاری فارس با بیان اینکه انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران یک ضرورت است، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته نامگذاری شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران که یکی از چهارراه‌های بزرگ تمدن اسلامی و ایرانی است، مورد غفلت قرار گرفته بود و باید زودتر از این به این لقب می‌رسید.

وی در خصوص تاثیر جشنواره شهرنگار در ایجاد فرصت مطالبه‌گری شهر مشهد گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند سرعت معرفی و تبلیغ توانمندی‌های موجود در شهر مشهد را به افکار عمومی افزایش دهد.

کریمی بیان کرد: در کنار این مهم، همایش‌ها و جشنواره‌های رسانه‌ای سبب آشنایی بیشتر افکار عمومی داخلی و خارجی به عنوان مهم‌ترین مرکز معنوی ایران اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه ایجاد انگیزه پرسشگری و مطالبه در نزد افکار عمومی از مسئولان است، تصریح کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره شهر نگار از طرفی به معرفی کارکردها در پایتخت معنوی ایران می‌پردازد و از طرفی دیگر از توجه افکار عمومی را نسبت به سلایق و علاقه‌مندی‌ها و درخواست‌هایشان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول