به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حامدمقدم ظهر امروز در مراسم اختتامیه شهرنگار که در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: کارکرد رسانهها و مسائل مرتبط با شهر مشهد و مطالبات مردم با نگاه رسانهای و از مسیر رسانهها به خوبی قابل رسیدگی است و برگزاری این جشنواره موضوعی نیست که مختص به امسال باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر همافزایی و موجآفرینی رسانهای صورت گیرد موضوعات مرتبط با شهر مشهد را که قبلهگاه دلهای عاشق است تسهیل کرده و به چارهجویی آنها کمک میکند.
مدیر کل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در ادامه گفت: در روند انتخاب آثار نمونه از هماندیشی اساتید بزرگ و با تجربه کشوری بهرهگیری شده است.
حامدمقدم ضمن جوان باور و جوان اندیش خواندن شهردار پایتخت معنوی ایران اظهار کرد: نگاه ارزشمندی که مدیریت شهری و عرصه رسانهای دارد حامی ما در طراحی، اجرا و مدیریت این جشنواره بوده است.
وی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را 2700 اثر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 725 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته است.
حامد مقدم ابراز امیدواری کرد: امید است این حرکت آغاز شده که در راستای تجلیل از خبرنگاران به شیوه ژورنالیستی برگزار شده در سالهای آتی برگزار شود و گامی موثر در جهت بهبود وضعیت شهر امام هشتم(ع) به ثبت برسد.
* گسترش روحیه پرسشگری از وظایف رسانهای است
جانشین سردبیر خبرگزاری فارس نیز گفت: اگر رسانهها را به عنوان ابزارهای موثر در انتقال پیام به مسئولان و کارگزاران افکار عمومی در نظر بگیریم این ابزار مهم نیازمند نظارت و تقویت همه سویه در راستای تعامل بیشتر با سطوح مختلف افکار عمومی است.
محمد کریمی تصریح کرد: برگزاری جشنوارهها و همایشهای رسانهای باعث شناسایی استعدادها و قلمهای جوانان مستعد و خلاق در راستای فعالیتها و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی میشود.
وی ادامه داد: همچنین این جشنوارهها زمینه تعامل و همفکری ارباب جراید و رسانه را در راستای بررسی شیوههای جهتدهی، ذهن مخاطب و همچنین انتقال پیامها به مدیران و مسئولان فراهم میکند.
جانشین سردبیر خبرگزاری فارس با بیان اینکه انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران یک ضرورت است، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته نامگذاری شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران که یکی از چهارراههای بزرگ تمدن اسلامی و ایرانی است، مورد غفلت قرار گرفته بود و باید زودتر از این به این لقب میرسید.
وی در خصوص تاثیر جشنواره شهرنگار در ایجاد فرصت مطالبهگری شهر مشهد گفت: برگزاری این جشنواره میتواند سرعت معرفی و تبلیغ توانمندیهای موجود در شهر مشهد را به افکار عمومی افزایش دهد.
کریمی بیان کرد: در کنار این مهم، همایشها و جشنوارههای رسانهای سبب آشنایی بیشتر افکار عمومی داخلی و خارجی به عنوان مهمترین مرکز معنوی ایران اسلامی خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه ایجاد انگیزه پرسشگری و مطالبه در نزد افکار عمومی از مسئولان است، تصریح کرد: جشنوارههایی مانند جشنواره شهر نگار از طرفی به معرفی کارکردها در پایتخت معنوی ایران میپردازد و از طرفی دیگر از توجه افکار عمومی را نسبت به سلایق و علاقهمندیها و درخواستهایشان افزایش میدهد.
انتهای پیام/ش10