اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

«معلم» کلیدی‌ترین محور سند‌ تحول بنیادین‌ / برگزاری جشن شکوفه‌ها در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: با تغییر نظام به 3-3-6 ما می‌خواهیم نگاه دانش‌آموزان را تغییر دهیم و دانش‌آموزی بسازیم که دانش‌آموز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

«معلم» کلیدی‌ترین محور سند‌ تحول بنیادین‌ / برگزاری جشن شکوفه‌ها در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا حاجی‌بابایی ‌در همایش مطلع مهر در مشهد اظهار کرد: کار محققان و پژوهشگران نشان می‌دهد مهم‌ترین دوره تحصیلی در تمام مقاطع دوره ابتدایی است چون زمانی است که شاکله انسان شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم دانش‌آموزی که از ابتدایی به دوره راهنمایی می‌رود، آمادگی لازم برای ورود به راهنمایی را ندارد.

وی یادآور شد: مجموعه‌ای از دانستنی‌ها و رفتار و واکنش‌ها باید در دوره ابتدایی آموزش داده شود که این دانستنی‌ها تنها از نوع علمی نمی‌باشد، بلکه از نوع عمل،‌ اخلاق و تفکر نیز باید باشد که تمام این موارد در 5 سال ابتدایی نمی‌گنجد و نیاز است دوره ابتدایی به 6 سال تغییر کند.

وی با اشاره به کتاب‌های جدید دوره ابتدایی گفت: کتاب‌های جدید تفکر و پژوهش و کار و فناوری در سال ششم ابتدایی آورده شده است اما ما می‌خواهیم نگاه دانش‌آموزان را تغییر دهیم و دانش‌آموزی بسازیم که دانش‌آموز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش‌آموزی باید تربیت کرد که اهل تفکر، خلاقیت و نوآوری باشد و به دنبال علت‌ها بگردد و در آنها اندیشه کند.

حاجی‌بابایی افزود: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادی می‌گوید باید آدم‌هایی را ساخت که هم‌چون ساختمان تمام اعضا را داشته باشد، یعنی نظام تعلیم و تربیت امکانات را برای افراد آماده کند.

وی در ارتباط با بحث کلیدی سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سند تحول بنیادین همه این سخنان فرعی است و تنها یک سخن اصل است که آن وجود معلم می‌باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم به عنوان محور کلیدی و اساسی آموزش و پرورش است و ما باید تلاش کنیم تا جایگاه واقعی معلم را در جامعه نشان دهیم.

حاجی‌بابایی یادآور شد: اجرای طرح 3ـ3ـ6 بزرگ‌ترین پروژه نظام آموزش و پرورش می‌باشد و تاکنون تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این نظام‌ در کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 29 شهریور امسال در منطقه زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی جشن شکوفه‌ها را برگزار می‌کنیم و به دانش‌آموز‌ان زلزله‌زده ابزار تحصیلی را هدیه می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول