اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

چشم‌انداز 5 سال آینده سلفچگان طراحی شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه چشم‌انداز پنج سال آینده منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان تاکید کرد.

چشم‌انداز 5 سال آینده سلفچگان طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی پس از بازدید از واحدهای تولیدی - صنعتی منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان در جلسه مشترک با مدیران واحدهای صنعتی این منطقه اظهار کرد: امروز نقطه عطفی در بحث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را شاهد هستیم.

وی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران فعال در این منطقه اقتصادی ابراز کرد: همت ویژه سرمایه‌گذاران و تلاش مجموعه مدیران اقتصادی نقش اساسی در سال‌های 89 و 90 در پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان داشته است.

استاندار قم به جایگاه منطقه اقتصادی سلفچگان در بحث تولید و تجارت اشاره و بیان کرد: نمودارها نشان می‌دهد این منطقه با فاصله فراوان در تولید و تجارت به موقعیت مطلوبی دست یافته است.

وی به مجموعه واحدهای صنعتی در این منطقه اشاره و ابراز کرد: معدل ظرفیتی منطقه اقتصادی سلفچگان 303 قطعه را برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی نشان می‌دهد.

پیریایی اذعان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان 140 واحد فعال و 37 واحد نیمه فعال وجود دارد و باید دیگر ظرفیت‌های موجود در این منطقه نیز فعال شوند.

وی با مفید ارزیابی کردن انتخاب معاون برنامه‌ریزی استانداری قم به عنوان رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: انتخاب کسی که بر اهمیت مسائل اقتصادی آشنایی دارد و گفتمان اقتصادی را می‌شناسد امری بسیار پسندیده و شایسته است.

استاندار قم ادامه داد: رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان شخصی است که با روند تنظیم گفتمان اقتصادی و ریل سرمایه‌گذاری آشنایی دارد که این مسئله می‌تواند ظرفیت‌های مطلوبی را در این منطقه ایجاد کند.

وی به بحث آمایش سرزمین اشاره و تصریح کرد: در این راستا هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم در استان قم منطقه‌ای بالاتر از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیابیم.

پیریایی با تبیین دلایل انتخاب دو معاون برنامه‌ریزی و عمرانی استانداری قم به عنوان مسئولان ارشد هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اذعان کرد: هنگامی که از این منطقه به عنوان بالاترین منطقه اقتصادی در استان قم یاد می‌شود باید دو تن از مسئولان بلند پایه استان بر فعالیت‌های این مجموعه نظارت مستقیم داشته باشند.

وی تصویب انجام زیرساخت‌های این منطقه را با معاون برنامه‌ریزی استانداری و انجام زیرساخت‌های تصویبی را از جمله وظایف معاون برنامه‌ریزی استانداری قم در این منطقه دانست.

استاندار قم عزم و اراده مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های استانی و ملی در این منطقه ایجاد شده، فضای مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم است.

وی از مجموعه مدیریتی این منطقه اقتصادی خواست تا نسبت به طراحی و تدوین چشم‌اندازی پنج ساله برای آینده منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان اقدام کنند.

پیریایی با اشاره به احداث ریل راه آهن در منطقه اقتصادی سلفچگان ابراز کرد: احداث هشت کیلومتر خط آهن در این منطقه تا پنج سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی با تبیین مجموعه‌های مختلف مدیریتی در استان قم عنوان کرد: پس از ارزیابی می‌بینیم تنها دو مجموعه مدیریتی در این استان بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص دادند که در این راستا می‌توان به مجموعه شهرداری و سلفچگان اشاره کرد.

استاندار قم بر ضرورت و اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌ها در استان قم تاکید کرد و گفت: با درست دیدن می‌توانیم به هم‌افزایی برسیم و ظرفیت‌افزایی کنیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول