اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

پهنای باند دیجیتال در قم افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به جایگاه قم در زمینه فعالیت در عرصه فضای مجازی، افزایش پهنای باند دیجیتال قم به موازات سایر کارهای فرهنگی را ضروری دانست.

پهنای باند دیجیتال در قم افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: چنین نمایشگاهی نیازمند برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای بسیار باشکوه‌تر و در فضایی مناسب‌تر است.

وی افزود: مردم اکنون به صورت روزانه با موضوعات مربوطه به فناوری دیجیتال روبه‌رو هستند و نوع ارتباطات میان انسان‌ها نیز وارد این عرصه شده است.

استاندار قم با بیان اینکه بازدید از فضاهای مجازی در بین مردم قم گسترش یافته است گفت: تولیدات منتشر شده در عرصه فناوری‌های نوین و دیجیتال نیز در قم فزونی یافته و مردم سراسر کشور از آن بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: پایگاه خبری استانداری قم در یکی از روزها بیش از 7 هزار بازدیدکننده داشت که این آمار بازدید در میان سایت‌های این چنینی بسیار کم‌نظیر است.

پیریایی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی طی برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بیان داشت: سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه باید بهبود یابد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: کشورهایی که در عرصه فناوری دیجیتال قوی‌تر باشند می‌توانند افکار خود را به دیگران نیز تحمیل کنند بنابراین در این حوزه نباید رفتار انفعالی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحویل چندین مجتمع به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط استانداری قم گفت: این ساختمان‌ها باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرعت تجهیز شوند.

پیریایی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها علیه ایران وارد عمل شده‌اند و در مسئله انرژی هسته‌ای نیز با استفاده از فضای مجازی به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند.

استاندار قم با بیان اینکه غرب ابتدا به وسیله جنگ رسانه‌ای وارد عراق شد عنوان داشت: هر چند آنها در این زمینه موفق بودند و توانستند بسیاری از افکار را با خود همراه کنند اما توفیق الهی نصیب مردم عراق و ایران شد و آمریکا نتوانست در این کشور به پیروزی دست یابد بلکه اکنون دولت عراق دوست ایران است.

وی با تاکید بر تعمیق روشن‌بینی در عرصه فضای مجازی تصریح کرد: رسانه‌های گوناگون به ویژه صدا و سیما باید تبلیغ خوبی برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انجام داده و در این خصوص برنامه‌سازی کنند.

پیریایی ادامه داد: اکنون همه شرایط در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی در قم فراهم شده و باید از این امکانات نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

استاندار قم با اشاره به رتبه دوم قم در سطح کشور در خصوص چاپ و نشر کتاب افزود: امکانات موجود باید توسعه یابند و در زمینه فضای دیجیتال نیز توجه کافی به قم صورت گیرد و نکته ضروری در این میان،‌ افزایش پهنای باند دیجیتال قم به موازات سایر کارهای فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه فناوری‌های دیجیتال سبب رشد اشتغال فرهنگی می‌شود گفت: اشتغال فرهنگی برترین نوع شغل محسوب می‌شود و با گسترش شبکه‌های دیجیتال نیز این امر محقق می‌شود.

پیریایی با بیان اینکه قم مرکز جهان تشیع بوده و این یک واقعیت تاریخی است گفت: اصل این است که ببینیم تاکنون چه کرده‌ایم و در ادامه باید چه کاری انجام دهیم.

استاندار قم با تاکید بر برگزاری افتتاحیه و اختتامیه‌های باشکوه برای چنین نمایشگاه‌هایی افزود: در مراسم اختتامیه می‌توان از همه فعالان و همکاران برگزاری نمایشگاه دعوت کرد و یک جمع‌بندی خوب از نمایشگاه داشت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول