اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنعت مجلس:

وزرای جهاد کشاورزی و صنعت استیضاح می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس پیگیری می‌شود.

وزرای جهاد کشاورزی و صنعت استیضاح می‌شوند

سید هادی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت این محصول، همچنان برنج وارد کشور می‌شود، بیان کرد: این مشکل ناشی از دو مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مسئله این است که ما درباره برنج آمار درستی نداریم و نکته دوم این است که در سرانه مصرف برنج بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اختلاف است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران یادآور شد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تجارت درباره سرانه مصرف برنج اختلاف نظر دارند.

* عدد سرانه مصرف به نفع بازرگانان تمام می‌شود

حسینی اضافه کرد: مسئولان دو وزارتخانه عدد سرانه مصرف را طوری تنظیم می‌کنند که به نفع بازرگانان تمام شود. می‌گویند یک سقف تولید داریم و یک سقف مصرف و بنا را بر این مسئله می‌گذارند که اضافه را وارد کنند در حالیکه اضافه نیاز را وارد نمی‌کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان این امر مقداری وارد می‌کنند که کشاورز ضرر کنند و تولید داخلی در دست کشاورزان بماند، مشکل اصلی ما در حال حاضر این است.

وی علت این امر را فضای بسیار ضعیف مدیریت در جهاد کشاورزی و فقدان برنامه در این وزارتخانه برشمرد و اضافه کرد: همانند این مسئله مدیریت ضعیف و فقدان برنامه بعد از ادغام در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز مشاهده می‌شود.

* زمان و فصل این نیست که بنشینیم حساب کنیم چقدر نیاز داریم

حسینی درباره ورود و خروج کالای مورد نیاز کشور گفت: مشکل این است که اول می‌آورند بعد می‌شمارند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: الان زمان و فصل این نیست که بنشینیم حساب کنیم چه‌قدر نیاز داریم، باید از قبل پیش‌بینی کنیم که چه‌قدر کشت داریم و چه‌قدر باید وارد کنیم.

این مسئول یادآور شد: ثبت سفارش‌ها برای ورود کالایی مانند برنج انجام شده است و طرف پشت خط است، «عدد را جوری تنظیم می‌کنند که اقلام را به داخل کشور بیاورند».

وی خاطرنشان کرد: آنهایی را که توانستند کالای مورد نظر را رسمی وارد می‌کنند و آنهایی را که نمی‌توانند به صورت غیررسمی وارد کشور می‌کنند.

* ریشه کشاورزی در ایران توسط 2 وزارتخانه زده می‌شود

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه فقدان برنامه مناسب به کشاورز و کشور آسیب می‌زند، تصریح کرد: مسائل مربوط به برنج در گذشته به دست یک وزارتخانه بود و الان دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، ریشه کشاورزی را در ایران می‌زنند.

وی از کشاورزی به عنوان محور استقلال کشور یاد کرد و افزود: این نکته توصیه امام راحل و توصیه مقام معظم رهبری است و هم قاعده کشور این است. اگر غذا را در کشور تهیه کنیم باید به حل مشکلات کشاورزی بپردازیم.

حسینی بیان کرد: یا از سر جهل یا از سر عمد، فضایی در این بخش در حال فراهم شدن است که کشاورزی مخدوش شود.

* در کمیسیون تخصصی 15 سؤال از وزیر صنعت، معدن تجارت مطرح شده بود

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه با اعلام اینکه به دلیل فضای مدیریت بسیار ضعیف در دو وزارتخانه جهاد کشاروزی و صنعت، معدن تجارت استیضاح دو وزیر این دو وزارتخانه مطرح است، بیان داشت: به  دلیل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها، پیگیری استیضاح این دو وزیر متوقف شده بود ولی این موضوع (استیضاح) دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه در کمیسیون تخصصی 15 سؤال از وزیر صنعت، معدن تجارت مطرح شده بود، گفت: اعضای این کمیسیون از جواب‌های وزیر قانع نشده بودند و قرار است موضوع استیضاح در مجلس مطرح شود.

حسینی در پایان بررسی عملکرد وزراء را جزو حقوق مردم برشمرد.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول