اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در گنبدکاووس:

گران‎ترین سرمایه یک ملت میراث فرهنگی آن است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در گنبدکاووس گفت: گران‌ترین و پربارترین سرمایه یک ملت میراث فرهنگی آن است.

گران‎ترین سرمایه یک ملت میراث فرهنگی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمود احمدی‎ن‍ژاد شامگاه یک‎شنبه در جشن برگزاری ثبت جهانی برج قابوس در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: میراث فرهنگی حاصل مجاهدت یک ملت و عامل همبستگی و بسترساز یک ملت است.

وی با بیان اینکه استکبار و شیاطین ملت‎ها را با فطرت‎ الهی قطع می‎کنند تصریح کرد: استکبار نخستین کاری که می‎کند هویت فرهنگی را ملت می‎گیرد و سرابی را نشان می‎‎دهد تا انسان را از موجودیت خود جدا و به آن بپیوندد.

رئیس جمهور گفت:‌ علت اینکه در جهان امروز حقیقت انسانی له می‎شود این است که انسا‎ن‎ها عنصر فرهنگ،‌ حقیقت انسانی و عنصر ارزش‎های الهی را بیرون گذاشتند.

احمدی‎نژاد با بیان اینکه یکی از جلو‎ه‌های فرهنگ که نشان‎دهنده زیبایی یک ملت است لباس است افزود: لباس ترکمنی مظهر زیبایی و هنر است که در بسیاری از موارد جدا شدن از لباس سبب جدایی از فرهنگ و میراث قلمداد می‎شود.

وی خاطر نشان کرد:‌ ارتباطات اجتماعی، گذشت، فداکاری و محبت به دیگران زندگی را زیبا می‎کند.

رئیس جمهوری ادامه داد: میراث فرهنگی یعنی برگردیم به همان مسیری که موجب تعالی ما شده است.

احمدی‎نژاد گفت: ملتی که هزار سال پیش برج بدون نقص و زیبایی مانند برج قابوس درست کرده است اگر همان روند را ادامه می‎داد به قله‎های پیشرفت چه در بخش هنر، پزشکی یا دیگر بخش‎ها می‎رسیدیم.

وی اضافه کرد:‌ حرکت‎‎های طبیعی مشترک بشریت برآمده از فطرت الهی و به سمت یک نقطه نورانی و متعالی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه میراث فرهنگی تراوشات الهی است گفت: وقتی در طول تاریخ یک ملت به حقایقی می‎رسند یک فطرت الهی است.

احمدی‎نژاد افزود:‌ اگر این فطرت را ادامه دهیم به سمت یک نقطه نورانی خواهیم رفت.

وی با اشاره به مشکلات کنونی جهانی گفت: در قضیه فلسطین که بهانه درست کردند و موجب مرگ و زخمی شدن یک میلیون نفر شدند به خاطر پر کردن جیب‎شان و حل کردن مشکلات بوده و یک نمونه از خالی بودن فرهنگ انسان‎هاست.

احمدی‎نژاد وجود موعود را فصل مشترک همه انسان‎ها دانست و گفت: این موعود انحصاری نیست چرا که فطرت‎های بشریت از هم جداشدنی نیست.

محمود احمدی‎ن‍ژاد رئیس جمهور به منظور افتتاح چند پروژه در استان و شرکت در جشن ثبت جهانی برج قابوس به همراه تعدادی از وزرا بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه گرگان شده بود، احمدی‌نژاد با حضور در نوار مرزی گنبدکاووس ضمن آغاز عملیات اجرایی ریل‎گذاری راه‌آهن گرگان ـ اینچه‎برون، سد دانشمند را نیز افتتاح کرد‌.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول