اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

اقدامات موثری در انتخابات به لحاظ گفتمانی و قطب‌بندی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با انتخابات 92 گفت: انتخابات در سال آینده از اهمیت بالایی در عرصه سیاسی و بین‌المللی برخوردار است و باید به لحاظ گفتمانی و قطب‌بندی و اجتماعی اقدامات موثری صورت گیرد.

اقدامات موثری در انتخابات به لحاظ گفتمانی و قطب‌بندی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی که در تالار نور مشهد برگزار شد، با تاکید بر اجرای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های مردمی دهه کرامت، اظهار کرد: کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و مساجد، رسانه سنتی در اسلام محسوب می‌شوند و نقش مهمی به سبب داشتن فضای معنوی در برگزاری دهه کرامت دارند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد از انحرافات اجتماعی مصون است، افزود: پیام‌رسانی در مساجد به صورت چهره‌ به ‌چهره انجام می‌شود و از تاثیرگذاری بیشتری برای انتقال ارزش‌ها برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی بیان‌ کرد: فعالیت‌ها در مساجد با خلوص نیت و معنویت بسیار همراه است و همواره در تمامی برنامه‌ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید حضور پررنگ خود را نشان دهند.

غفاری با تاکید بر اینکه اسلام با تهدیدهای زیادی رو به‌ رو است، ادامه داد: به طور کلی جهان اسلام با 3 نوع جنگ در حال حاضر رو به ‌رو است جنگ سخت که ترور و کودتاها را به همراه دارد و در ایران منجر به ترور دانشمندان و بزرگان کشور شد، در جنگ نرم نیز هدف تغییر در عقاید و باورهای مردم است، جنگ هوشمند نیز که از سال 2004 آغاز شد با تمام امکانات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علیه یک کشور گام برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1388 کشور با جنگ هوشمند رو به‌ رو است و با تحریم‌های اقتصادی، ترور دانشمندان و بزرگان کشور و تغییر در نگرش مردم نسبت به مسائل دینی و اعتقادی مردم مبارزه می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: یکی از وظایف مهم کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد و مسئولان در کشور، تامین منافع ملی در راستای رسیدن به هدف‌های ماندگار و بلندمدت ملت است که منحصر به کشور نیست و در بیرون مرزها هم می‌توان فعالیت کرد.

غفاری در ادامه گفت: وظیفه دیگر کانو‌ن‌های فرهنگی‌ هنری مساجد تامین امنیت ملی کشور است که در راستای حفاظت از ارزش‌های ملت همراه است و با تلاش مضاعف در راستای رسیدن به اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: برای حفاظت از امنیت ملی باید باور کنیم که در جنگ هستیم و هر لحظه باید با تمام اقدامات دشمن مبارزه کنیم، هم‌چنین شناخت فرصت‌هایی که در اختیار کشور است از اقدامات مهم کانون‌های فرهنگی‌هنری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: شناخت چالش‌ها و مشکلات کشور و شناخت راهکارها و برنامه‌های مدون برای مبارزه با آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

غفاری با تاکید بر اینکه دهه کرامت از بزرگ‌ترین فرصت‌های جمهوری‌ اسلامی‌ ایران است، اظهار کرد: با فرصت‌هایی که برای کشور به وجود آمده نظیر اجلاس ‌سران غیر متعهد 120 کشور و هم‌چنین بیداری اسلامی، می‌توانیم در راستای مبارزه با جنگ هوشمند گام برداریم.

وی گفت: یکی از چالش‌های مهمی که در حال حاضر کشور با آن رو به ‌رو است خانواده و کم‌رنگ شدن نقش آن در جامعه است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی از اهمیت افتادن بنیان و نقش خانواده و فروپاشی خانواده را از چالش‌های مهم فرا رو عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به آن شد.

وی در ادامه با ارائه آماری در حوزه خانواده، تصریح کرد: در 3 ماهه گذشته با 10 درصد کاهش ازدواج و 4 درصد افزایش طلاق را در کشور رو به ‌رو هستیم.

غفاری افزود: میانگین ازدواج در مشهد در پسران به سن 27 سالگی رسیده و در دختران در سن 23 سالگی است هم‌چنین بیشترین آمار طلاق در 3 سال اول زندگی اتفاق افتاده است.

وی هم‌چنین در ارتباط با انتخابات 92 گفت: انتخاباتی که در سال آینده با آن مواجه هستیم از اهمیت بالایی در عرصه سیاسی و بین‌المللی برخوردار است و باید به لحاظ گفتمانی و قطب‌بندی و اجتماعی اقدامات موثری صورت گیرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول