اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون‌های مساجد کشور:

پیوند معنادار جوانان با مساجد رمز مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بحث سرمایه‌گذاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: حضور جوانان در مساجد، فرصتی طلایی برای پیوند معنادار آنها با خداوند و نیز رمز مقابله با تهاجم فرهنگی است.

پیوند معنادار جوانان با مساجد رمز مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در جمع اعضای خواهر کانون‌ها در مشهد، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) خیر و برکت را در انجام 6 عمل دانست و اظهار داشت: در فضای جامعه اسلامی و در بین مردم باید فضای دوستی، محبت و صمیمیت حاکم باشد و افراد از هر گونه تفرقه و اختلاف دوری کنند.

وی با اشاره به این مطلب که زنان مرکز عاطفه و احساس در خانواده و جامعه خود هستند و می‌توانند محبت را بین نزدیکان و دوستان خود برقرار کنند،‌ تاکید کرد: برخلاف فرهنگ غرب که هر کس ضامن مشکلات خویش است، در جامعه دینی همه اجزا به هم پیوسته و شریک در غم و شادی یکدیگرند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید سعی شود که فضای برادری با غیبت و تهمت آلوده نشود، در غیر این صورت جامعه به سمت سقوط و انحطاط پیش خواهد رفت.

وی باز پس دادن امانت را به صاحب امانت دومین ویژگی از گفتار حضرت رضا (ع) دانست و بیان داشت: بزرگ‌ترین امانت عمر جوانی و استعدادهایی است که خدا در اختیار انسان قرار داده و کسی که این امانت‌ها را به خوبی به صاحب امانت بازگرداند، در قیامت گرفتار نخواهد شد.

ارباب سلیمانی با اشاره به پرهیز از گناه از دید امام رضا (ع) گفت: گناه توفیقات را نابود می‌کند و زندگی افراد را در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد.

وی لذت گناه را گذرا و تبعات آن را ماندگار دانست و اظهار داشت: بهترین دعایی که می‌تواند مومن را از گناه پاک کند، طلب استغفار است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در بحث مراقبت از شکم‌رانی و هوس‌رانی تاکید کرد: حوزه‌ای که غرب در حال حاضر توسط آن به توسعه فرهنگ باطل خود پرداخته و از طریق فیلم‌ها، برنامه‌ها و سایت‌ها ایمان جوانان مسلمان را هدف قرار داده است، هوسرانی و شهوت جنسی است.

وی مهمان‌نوازی را چهارمین ویژگی حدیث امام رضا معرفی کرد و افزود: مهمان علاوه بر افزودن رزق و روزی باعث از بین رفتن گناهان اهل خانه نیز می‌شود.

وی وجود بسیاری از انحرافات را به دلیل انزوا در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: در قالب مهمانی می‌توان مشکلات خانواده‌ها و جوانان را حل و فصل کرد و در پی آن جامعه از سلامت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت نماز خواندن و برپا داشتن نماز بیان کرد: نماز بهترین نوع ارتباط با خداست که مناسب است در وقت معین و در مساجد و با آداب و توجه خاص اقامه شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شکل‌گیری 14 هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد که به عنوان پاتوق فرهنگی که روز به روز در حال گسترش است، خبر داد.

وی پرداخت حقوق مالی را به عنوان ششمین توصیه معرفی کرد و اظهار داشت: برنامه پرداخت ذکات و خمس باید در سطح جامعه به عنوان فرهنگ سازی و جاری شود.

وی در ادامه نپرداختن به این موارد را دارای ۲ عقوبت دانست و تاکید کرد: گسترش قحطی و گرسنگی و گرفتار شدن به مشکلات غیر قابل حل نتیجه بی‌توجهی به این موارد است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هدف از انقلاب اسلامی را نجات ملت و سایر ملل دانست و گفت: هدف انقلاب مهجوریت زدایی از قرآن و مظلومیت زدایی از اهل بیت است.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت قرآن در مساجد ضروری است، افزود: مساجد باید به عنوان اولین پایگاه بعد از ظهور امام عصر (عج) و جوانان مسجدی جزو اولین افراد برای قیام آن امام آمادگی کند.

گفتنی است؛ پنجمین دوره همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور 750 نفر از بانوان فعال کانون‌های مساجد در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول