اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

12 هزار کودک یزدی زیر پوشش خدمات مهدکودک‌های بهزیستی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 12 هزار کودک یزدی زیر پوشش خدمات مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی هستند.

12 هزار کودک یزدی زیر پوشش خدمات مهدکودک‌های بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب در نشست مشترک مدیران حوزه اجتماعی استان یزد با معاون سیاسی امنیتی استاندار و اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: در حال حاضر 310 مهدکودک فعال، روستامهد و مهد قرآنی در استان یزد فعال هستند که 156 مورد از این مراکز، روستامهد به شمار می‌روند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر انتقاد از افزایش تعرفه مهدکودک‌ها و افت شدید کیفیت خدمات در این مراکز عنوان کرد: تعرفه مهدکودک‌های سه ستاره تنها بین پنج تا هفت درصد افزایش قیمت داشته‌اند که این امر اعتراض مهدکودک‌ها را برانگیخته زیرا یزد اکنون کمترین تعرفه را دارد.

رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداکثر شهریه مهدکودک‌های زیر پوشش بهزیستی مربوط به مهدکودک‌های شبانه‌روزی است که این مراکز ماهانه 80 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ارتقا امکانات نیز عنوان کرد: اگر مهد کودک‌ها امکانات خود را ارتقا ندهند و موقعیت آنها مطلوب‌تر از سال قبلشان نباشد، ستاره‌های آنها حذف خواهد شد و مهدهایی که ستاره‌های آنها حذف شده باشد، اجازه افزایش تعرفه ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهزیستی استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر دو صندوق سرمایه‌گذاری تشکیل شده که سود بیشتر از 14 درصد آنها به حساب بهزیستی واریز می‌شود.

رحیمی‌نسب با اشاره به نحوه فعالیت این صندوق‌ها بیان کرد: خیرانی که تمایل به کمک به مددجویان بهزیستی را دارند اما می‌خواهند سرمایه در دست خود آنها باشد، در دو صندوقی که در بورس فعالیت دارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند که اصل سرمایه متعلق به آنهاست و سود سهام آنها نیز تا 14 درصد متعلق به خود سرمایه‌گذار است و سود بالاتر از 14 درصد به حساب بهزیستی واریز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افراد زیرپوشش بهزیستی استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون 46 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی هستند که 29 هزار نفر آنها اصلی هستند.

رحیمی‌نسب تعداد معلولان مستمری‌بگیر استان یزد را نیز 4هزار و 400 نفر و سایر مددجویان مستمری‌بگیر را 5هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد ماهانه بین 45 تا 60 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیت معلولان استان یزد اظهار داشت: سالانه بیش از 2 هزار نفر به جمعیت معلولان استان یزد اضافه می‌شود که بیشترین تعداد معلولان به معلولان ژنتیکی و معلولان ناشی از حوادث رانندگی تعلق دارد.

رحیمی‌نسب، حوادث کار، معلولیت‌های ناشی از بیماری و ... را نیز از دیگر دلایل بروز معلولیت در استان یزد برشمرد.

به گزارش فارس، این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد و مسئولان ادارات بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، ثبت احوال، بنیاد شهید و ... در این نشست به سئوالات خبرنگاران استان یزد پاسخ دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد پیش از این نیز دو نشست مشترک با خبرنگاران و مدیران حوزه آموزش و حوزه بهداشت و درمان برگزار کرده بود.

معاون عمرانی استاندار نیز دو نشست مشترک با مدیران حوزه راه و شهرسازی و مدیران عامل نفت و گاز استان برگزار کرد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار یزد نیز نشست مشترکی به همت روابط عمومی با مدیران بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، مخابرات، پست و ... برگزار کرد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول