اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع بپردازند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع بپردازند زیرا در صورت استنکاف شهرداران در واریز این سهم برخوردهای قانونی اعمال می‌شود.

شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد عصر امروز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی تبادل نظر در ارتباط با ایجاد فضاهای مناسب و امکانات لازم در سطح شهرها و روستا برای دسترسی مناسب و هر چه سریع‌تر مردم به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی با استناد به قوانین برای انجام هزینه‌های خود نیازمند واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها هستند، تصریح کرد: فرمانداران به عنوان مسئول اجرای قانون در شهرستان‌ها و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مسئول پیگیری واریز به موقع این مبالغ هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت استنکاف شهرداران در واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها برخورد قانونی به عمل آمده و از ابزارهای دیگری استفاده می‌شود.

گلستانی‌فرد، مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استانداری به کتابخانه‌های عمومی را تنها در زمینه احداث کتابخانه و از محل اعتبارات تملک و دارایی دانست و افزود: تمامی هزینه‌های جاری انرژی و پرسنلی، تعمیر و تجهیز باید از محل نیم درصد شهرداری‌ها تأمین شود.

وی یادآور شد: در صورت عدم تأمین اعتبار، برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه کتاب و کتابخوانی عملیاتی نمی‌شود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی کسر سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از حساب شهرداری‌ها و یا کسر این مبلغ از محل کمک استانداری به شهرداری‌ها را از موارد برخورد با شهرداری‌هایی ذکر کرد که در پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها تعلل کنند.

گلستانی‌فرد افزود: شهرداری‌ها می‌توانند از اعتبارات ماده 16 که در اختیار مباحث فرهنگی شوراها است به کتابخانه‌های عمومی مساعدت کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته 630 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات فرهنگی برای احداث، تعمیر و تجهیز کتابخانه های استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: با این اعتبارات احداث چندین کتابخانه آغاز شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مجید امینی از ابلاغ اعتباری معادل یک‌میلیارد و 125 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: از محل ماده 180 اعتبارات فرهنگی برای تکمیل کتابخانه‌های روستایی در دست احداث مساعدت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی باید بر احداث کتابخانه مرکزی استان متمرکز شود، تصریح کرد: در صورت احداث 50 درصد یک پروژه توسط خیرین، می‌توان برای ادامه کار و تکمیل پروژه از اعتبارات دولتی استفاده کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول