اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

احساس مسئولیت بهزیستی در قبال اعتیاد تحسین‌برانگیز است

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که در ارتباط با پیشگیری مواد مخدر به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، گفت: احساس مسئولیت بهزیستی در قبال اعتیاد تحسین‌برانگیز است.

احساس مسئولیت بهزیستی در قبال اعتیاد تحسین‌برانگیز است

محمد الفونه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج مبارزه با مواد مخدر را یک وظیفه عمومی دانست و اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها به طور فعال در حال انجام وظیفه است.

وی گفت: در این راستا دستگاه‌های مرتبط آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و ... در اجرای این رسالت بزرگ همکاری‌های لازم را انجام نداده‌اند.

الفونه در ادامه افزود: با وجود کم‌کاری‌های چند دستگاه دولتی در مبارزه با مواد مخدر در استان اداره بهزیستی به عنوان یک مهره برتر و کلیدی در مبارزه با این ماده خانمان‌سوز فعالیت‌های چشم‌گیری را سازماندهی کرده است.

فرماندار بویراحمد به تغییر نگرش جامعه به استفاده نکردن از این ماده خانمان‌سوز اشاره کرد و گفت: استراتژی پیشگیری از مصرف مواد مخدر شامل طرح‌هایی است که به دنبال اهدافی از قبیل استفاده نکردن جامعه از داروهای اعتیادآور، کنترل عوارض وحشتناک مربوط به اعتیاد و دور نگه داشتن جامعه از خطرات ناشی از اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن است.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌چه همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده تا مردم نگرش و دید خود را در مبارزه با مواد مخدر بازتر کنند مشکل حادی در آینده نخواهیم داشت.

این مسئول با بیان اهداف مهم دیگری در مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دو هدف مهم در دست اقدام دنبال می‌شود که هدف اول مقابله با عرضه مواد مخدر و مورد دوم پیشگیری از تقاضای این ماده زیان‌بار است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیری از مواد مخدر اظهار کرد: پیشگیری زمانی تأثیر خود را در جامعه نشان خواهد داد که تبلیغات و فعالیت‌های صورت گرفته به صورت مستمر و دائم صورت بگیرد نه اینکه به صورت مقطعی و پراکنده باشد.

الفونه بیان کرد: تجارب گذشته نشان می‌دهد اگر پیشگیری از مواد مخدر را افزایش دهیم تقاضا به پایین‌ترین سطح خود خواهد رسید ولی متأسفانه در استان ما مقابله با مواد مخدر خوب اما پیشگیری ضعیف ارزیابی می‌شود که در این راستا نقش کارشناسان، متخصصان، علما و ... بسیار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول