اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

جامعه نیازمند فضای قرآنی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن روح و روان انسان را به آرامش می‌رساند گفت: جامعه امروز نیازمند فضای قرآنی است.

جامعه نیازمند فضای قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری  سالروز شهادت امام صادق (ع) در مهدیه این شهر، اظهار کرد: دانشمندان شیعه و سنی مطالب بسیاری از امام صادق (ع) نوشته‌اند و این امر نشان دهنده جایگاه علمی و معنوی ائمه معصومین (ع) است.

وی به کارکرد دین از منظر امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) دانشجویان بسیاری در زمینه‌های مختلف تربیت کردند.

رمضانی با تاکید بر مقام علمی و دینی امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: جریان شیعه از زمان پیامبر اکرم (ص) آغاز شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جامعه را نیازمند آشنایی با آموزه‌های دینی دانست و تصریح کرد: دینداری انسان متدین باید منطبق با آموزه‌های ائمه (ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشمندان در قرون گذشته تلاش می‌کردند دین را از بین ببرند، ابراز کرد: مکتب‌های بسیاری در قرن‌های 18 و 19 میلادی به وجود آمدند اما نتوانستند به نیازهای بشر پاسخ دهند.

رمضانی آرامش، نشاط و معنویت را از کارکردهای دین عنوان کرد و گفت: خداوند به جامعه و زندگی بشر عزت داده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت قرآن در زندگی مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: قرآن اخلاق بشر را تامین می‌کند و اگر بر دل انسان قرائت شود، تحول و انقلاب ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن روح و روان انسان را به آرامش می‌رساند، بیان کرد: جامعه امروز نیازمند فضای قرآنی است.

رمضانی اذعان کرد: جامعه باید بازگشت عمیق به دین داشته باشد و اکنون این بازگشت در دنیا در حال انجام است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در صورت پذیرش دین باید در مقابل آن تسلیم باشیم، اظهار کرد: نگاه به دین باید عمیق باشد و هر فرد نسبت به فهم خود آن را مطالعه کند.

وی ادامه داد: دین برای بشر ابهت و اقتدار می‌آورد و انسان می‌تواند در مقابل طاغوت ایستادگی کند.

رمضانی، ایمان به خدا را در راس مفاهیم الهی خواند و تصریح کرد: تنها باید به خداوند دل ببندیم و این امر در تمام ادیان مشترک است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تمام نیازمندی‌های انسان در قرآن و نهج‌البلاغه وجود دارد، خاطرنشان کرد: معارف عمیق قرآن و نهج‌البلاغه نزد مسلمانان غریب است.

وی بخشی از دغدغه‌های امام صادق (ع) را رفتار مسلمانان عنوان کرد و افزود: نگاه نسبت به دین باید دقیق و عمیق باشد.

رمضانی با بیان اینکه گرایش به دین در جهان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بیان کرد: 80 درصد افرادی که مسلمان می‌شوند به این نتیجه رسیده‌اند که دین نیاز بشر امروز است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دینداری را پس از دین‌شناسی و دین‌باوری ذکر کرد و گفت: دین را باید باور کرد و اینکه خداوند در زندگی و اظهار نظرهای انسان حضور داشته باشد.

وی درک امام (ره) در جهان معاصر را بزرگترین افتخار خواند و ابراز کرد: اگر انسان از خدا بترسد همه از او می‌ترسند و اگر از خدا نترسد آن موقع نان به نرخ روز خور می‌شود.

رمضانی با تاکید بر اینکه دین باید در تاروپود انسان وجود داشته باشد، اذعان کرد: عظمت و جلالت شیعه در جهان امروز از برکت امام (ه) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار احیای باورهای دینی در جامعه شد و گفت: تحول امام (ره) در جهان انفجار نور بود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول