اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

مراسم گرامیداشت شهدای مدرسه فیضیه برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت سالروز حمله مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه قم و گرامیداشت یاد شهدای طلبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای مدرسه فیضیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم گرامیداشت سالروز حمله مزدوران رژیم منحوس پهلوی به مدرسه فیضیه به همت بیت آیت‌الله گلپایگانی چهارشنبه شب در این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، کرم‌رضا پیریایی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام بنایی نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی و اساتید و طلاب حوزه علمیه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت شهادت رئیس مذهب جعفری توسط حسینی‌نژاد مداح اهل بیت، حجت‌الاسلام نظری‌منفرد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز قم در جهان اسلام می‌درخشد به این دلیل است که حقیقت اسلام در شیعه متجلی است اضافه کرد: اسلام راستین، اسلامی است که مسیر امام صادق(ع) را می‌پیماید و بر اساس حدیث ثقلین که رسول خدا(ص) فرمود حرکت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مدرسه فیضیه امروز ثقل حوزه علمیه بوده و جایگاه مقدس و مبارکی دارد تصریح کرد: نقل شده است سربازان امام صادق(ع) باید پاک زندگی کنند تا از ساحت قدس ربوبی دور نشوند و تلاش بسیاری در زمینه فهم و عمل دین داشته باشند.

نظری‌منفرد حوزه علمیه قم را حجت سایر بلاد خواند و تصریح کرد: وقتی که مرحوم آیت الله بروجردی دار فانی را وداع گفت رژیم پهلوی تلاش می‌کرد حوزه را بایکوت کند و به همین دلیل شاه پیام تسلیت رحلت آیت‌الله بروجردی را به نجف ارسال کرد در حالی که علمای بزرگی همچون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی و مرحوم امام خمینی(ره) در حوزه علمیه قم حضور داشتند.

وی به تشریح حادثه حمله دژخیمان و مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه پرداخت و تصریح کرد: در مدرسه فیضیه آن روز با توجه به اینکه شهادت امام جعفر صادق(ع) بود جمعیت عظیمی حضور داشت و در حالی که آیت‌الله انصاری قمی سخنرانی می‌کرد ناگاه سر و صدا و هیاهویی بلند شد که وی سخنرانی خود را به اتمام رساند.

ابن استاد حوزه علمیه افزود: در همین زمان مزدوران پهلوی که از تهران به قم اعزام شده بودند به مردم مظلوم و بی‌گناه حمله کرده و خون‌های پاکی را بدون دلیل ریختند و تعدادی از مردم را از طبقه دوم مدرسه فیضیه به پایین پرتاب کردند.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه حمله به مدرسه فیضیه عداوت و دشمنی رژیم منحوس پهلوی را نسبت به اسلام، شیعه و حوزه آشکار کرد تصریح کرد: به لطف خداوند در حالی که رژیم پهلوی می‌خواست با این حادثه از انقلابیون زهر چشم بگیرد و حوزه را وادار به سکوت کند، این حادثه سرآغاز انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول