اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان سمنان:

واحدهای تولیدی متخلف از استاندارد نمره منفی می‏گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: واحدهای تولیدی این استان که تخلفی در کیفیت کالای تولیدی داشته باشند، از اداره کل استاندارد این استان نمره منفی می‏گیرند.

واحدهای تولیدی متخلف از استاندارد نمره منفی می‏گیرند

عباس رستمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان بیان کرد: عمده کالاهایی که مورد آزمایش این اداره کل قرار می‏گیرد استانداردهای لازم را رعایت کرده‏اند.

وی گفت: در صورتی که در کالاهای تولیدی اشکالی وجود داشته باشد، با توجه به ماهیت آن، این مشکلات به سه دسته جزئی، عمده و بحرانی تقسیم می‏شوند.

رستمی مشکلات جزئی را آن دسته از مشکلاتی دانست که در صورت مصرف کالای تولیدی، هیچ ضرری به مصرف‌کننده وارد نمی‏شود و بیشتر بر نوع بسته‏بندی روی جلد و ... تمرکز دارد.

وی مشکلات عمده کالاهای تولیدی را در زمینه‏هایی نظیر خلوص، غلظت و کیفیت دانست و گفت: این دست از کالاها دارای خاصیت لازم هستند اما وضع ایده‏آل در آنها رعایت نشده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان ادامه داد: در بخش مشکلات بحرانی، مسائلی نظیر امور میکروبی، تاریخ تولید در مواد غذایی و ... مورد رسیدگی قرار می‏گیرد و این بخش برای این اداره کل حساسیت و اهمیت خاصی دارد.

رستمی با بیان اینکه در هر یک از این سه رده به تولیدکننده مربوطه نمره منفی خاصی تعلق می‏گیرد که در وضع استاندارد کالای تولیدی وی تاثیر دارد، گفت: یک مشخصه نظیر درج تاریخ تولید ممکن است در کالاهای مختلف امتیازهای منفی متفاوتی داشته باشد و در یکی از سه رده دسته‏بندی شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، عدم درج تاریخ تولید در صنایع غذایی جزو دسته‏بندی بحرانی تلقی شده اما در محصولات ساختمانی نظیر کاشی یک مشکل جزئی است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان تصریح کرد: اگر مجموع امتیازهای منفی یک واحد تولیدی از نمره 90 بگذرد، استاندارد آن واحد تعلیق شده و اگر از 120 فراتر رود، واحد مزبور تعطیل می‏شود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول