اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی:

روحانیت پایگاه انتقال معنویت به مردم و جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: روحانیت همیشه خود را سرباز امام زمان می‌داند و این افراد پایگاه انتقال معنویت به مردم و جامعه هستند.

روحانیت پایگاه انتقال معنویت به مردم و جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام علی اکبر فرجام ظهر امروز در اختتامیه بیست‌ودومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متکی بودن به معنویات و قرآن بسیار حائز اهمیت است و از طریق عمل به معارف قرآنی می‌توانیم بر دشمنان غلبه کنیم.

وی افزود: تنها راه موثر بر تمدن انسانی تکیه بر آموزه‌های دینی و قرآنی است و مراکز ترویج این آموزه‌ها باید در حوزه‌های علمیه قرار داشته باشد زیرا تجربه نشان داده است که اگر این امر بدون حضور حوزه‌های علمیه صورت گیرد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

فرجام ادامه داد: یک عالم دینی در عرصه جهاد علاوه بر تبلیغ باید مجاهد نیز باشد و حوزه علمیه خراسان افتخار دارد در دوران هشت سال دفاع مقدس 570نفر شهید و 40 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی تاکید کرد: باید مراکز خدمات حوزه علمیه برنامه‌هایی درباره تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشد.

وی تصریح کرد: روحانیت همیشه خود را سرباز امام زمان می‌دانند و این افراد پایگاه انتقال معنویت به مردم و جامعه هستند.

فرجام خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز افرادی که به حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند نسبت به نیازهای مردم برابر نیستند؛ این در حالی است که در خراسان بزرگ از 7 هزار مسجد و حسینیه حدود 600 مسجد بدون امام جماعت است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به سخنان بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مساجد و محافل دینی را که سنگرهای مقاوم در مقابل دشمنان است مجهز و آماده نگه دارید و این وظیفه مهم برعهده روحانیت است.

وی اظهارکرد: نیاز مراکزخدمات حوزه علمیه به منابع غیردولتی مانند موقوفات بسیار حائز اهمیت است زیرا از این طریق می‌توان به طلاب کمک کرد.

وی اظهارکرد: در تابستان سالجاری حدود 900 نفر از اعضای خانواده‌های طلاب در دوره‌های آموزشی خیاطی،آشپزی، مهارت‌های زندگی، رایانه و خطاطی که توسط مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد شرکت کردند و به این افراد مدارک رسمی متعلق به سازمان فنی وحرفه‌ای کشور صادر شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول