اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی:

رژیم صهیونیستی و آمریکا تاوان سختی بابت توهین به پیامبر (ص) خواهند داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا تاوان سختی بابت توهین به پیامبر اکرم (ص) خواهند داد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا تاوان سختی بابت توهین به پیامبر (ص) خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر در مصلای ثامن‌الائمه اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد یک حرکت غیر فرهنگی دیگر از سوی عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا در هتک حرمت نبی اکرم (ص) بودیم که باعث خشم و انزجار بیش از پیش میلیون‌ها مسلمان در اقصی نقاط جهان شد.

وی گفت: ساخت فیلم موهنی که عموم بازیگران اصلی آن هیچکدام از هنرپیشه‌های شناخته شده نیستند بلکه همه آنها از نیروهای قبطی و فراری مصری و همچنین تعدادی اسرائیلی فاسد هستند.

خطیب جمعه آبادان خاطرنشان کرد: در این فیلم که بخشی از آن در سایت‌های اینترنتی پخش شده به ساحت پیامبر اعظم (ص) توهین شده است.

وی تصریح کرد: این فیلم مطلقاً هیچ ارتباطی با فرهنگ و زندگانی پیامبر اکرم (ص) ندارد بلکه نشان‌دهنده خوی ددمنشی سازندگان و حامیان پشت پرده آن است.

محمدی اصفهانی با اشاره به صهیونیستی و آمریکایی بودن پروژه این فیلم گفت: رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا تاوان سختی بابت این توهین پس خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به موج خشم و انزجار مسلمانان جهان از ساخت این فیلم موهن و ضد‌اسلامی گفت: کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی دارای ابهامات زیادی است چرا که معلوم نیست این حادثه پروژه‌ای همچون 11 سپتامبر برای بهره‌برداری‌های سیاسی است یا واقعا ناشی از حجم خشم و عصبانیت مسلمانان ناشی از توهین به پیامبر (ص) است.

امام جمعه آبادان گفت: مسلمانان در هیچ مقطعی به هیچ ادیانی توهین و اهانت نکرده‌اند بلکه در واقع دین ما تکمیل کننده ادیان دیگر است.

وی خطاب به سردمداران آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی گفت: کاری نکنید خشم مسلمانان بیش از این لبریز شود.

وی ادامه داد: برخورد مسلمانان با توهین به دین و پیامبر (ص) یک امر طبیعی و عادی است چرا که مسلمانان همواره به دنبال صیانت از دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) هستند.

محمدی اصفهانی افزود: ساخت این فیلم موهن پروژه‌ای از سناریوهای اسلام‌ستیزی استکبار جهانی و صهیونیست‌های فاسد است.

خطیب جمعه آبادان اضافه کرد: این حرکت بلا تردید و حتماً یک انتقام جویی در خصوص اثرات فراوان اجلاس سران غیر متعهدها، دستیابی ایران اسلامی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین موج روزافزون بیداری اسلامی در جهان است.

*مدیران فرهنگی ابعاد زندگانی پیامبر اکرم(ص) را به تصویر بکشانند

وی در ادامه از مدیران فرهنگی شهرستان آبادان به ویژه صداوسیما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با ساخت قطعاتی از زندگانی و آموزه‌های دینی از کرامات اخلاقی پیامبر اکرم (ص) ابعاد زندگانی آن حضرت را بیش از پیش به مردم نشان دهند.

امام جمعه آبادان گفت: پیامبر (ص) در مقابل توهین‌ها و هتک‌حرمت‌های زیادی که در زمان حیاتشان علیه‌ ایشان می‌شد با مهربانی و گذشت برخورد می‌کردند.

وی افزود: پیامبری که به اخلاق، اخلاق آموخته است، پیامبری که به مهربانی، محبت و مهربانی آموخته است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: برای ضربه زدن به اسلام اینگونه اقدامات غیر فرهنگی راه درستی نیست و عاملان آن راه به جایی نخواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت اینگونه فیلم‌ها تنها نشان‌دهنده کینه‌های شتری استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی است.

محمدی اصفهانی در ادامه خطبه‌های خود به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بحث بررسی ابعاد جنگ تحمیلی هشت ساله باید بحث آبادان در جنگ به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در بحث دفاع مقدس آبادان در هشت موضوع یکه‌تاز بود.

امام جمعه آبادان در ادامه به نخستین موضوع از این هشت محور اشاره کرد و افزود: نخستین شکست عراق و ارتش بعث در طول بخش‌هایی که به آنها حمله کرد در آبادان و آن هم در بحث مقاومت کوی ذوالفقاری بود.

وی ادامه داد: آبادان تنها نقطه‌ای بود که در مدار 270 درجه‌ای در محاصره بود اما مقاومت کرد و هیچ وقت سقوط نکرد.

محمدی اصفهانی افزود: آبادان تنها شهر مرزی بود که در طول جنگ سقوط نکرد.

وی اضافه کرد: در طول هجوم، محاصره، بمباران و حتی تیراندازی به عابران همچنان در آبادان زندگی و حیات وجود داشت و روستائیان به کشاورزی و کارهای روزمره خود می‌پرداختند.

امام جمعه آبادان گفت: نخستین سازمان رزمی عشایری در آبادان و توسط مرحوم آیت‌الله شیخ عیسی طرفی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: آبادان تنها شهری مرزی بود که در نقطه صفر مرزی قرار دارد و در آن خط پدافندی و پشتیبانی همزمان وجود داشت.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: آبادان تنها شهری بود که مسئولان ادارات مثل آموزش و پرورش، آب و برق، مخابرات و ... در طول محاصره و جنگ خدمات خود را ادامه دادند.

وی گفت: نخستین دستور صریح نظامی بنیان‌گذار فقید انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در خصوص آبادان بود که فرمودند «حصر آبادان باید شکسته شود».

امام جمعه آبادان در پایان با اشاره به این ویژگی‌های منحصر به فرد آبادان در عرصه هشت سال دفاع مقدس از مسئولان خواست برنامه‌های خوب و در حد شان این شهر به مورد اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول