اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

اهانت به مقدسات مانع گسترش اسلام نخواهد شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرند گفت: اسلام همچنان در حال رشد و گسترش در جهان است و صهیونیسم و غرب نمی‌توانند با اقداماتی چون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) با آن مقابله کنند.

اهانت به مقدسات مانع گسترش اسلام نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر افزود: توهین و اهانت به مقدسات و تمدن اسلامی باعث نمی‌شود که جریان رو به رشد گسترش اسلام در قلب آمریکا و دیگر کشورهای غربی متوقف شود.

وی بیان کرد: آمریکا در پی اقدام اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام در وضعیت نابهنجاری قرار گرفته و باید هزینه سختی را متقبل شود.

امام جمعه مرند با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اهل منطق و عقلانیت نیستند، افزود: حرکاتی چون اهانت به پیامبر اکرم نشان می‌دهد که غرب در برابر منطق قوی اسلام و انقلاب اسلامی خلع سلاح شده است.

به گفته وی، اسلام منطق و برهان را از غرب گرفته و صهیونیست‌ها در برابر منطق قوی اسلام حرفی برای گفتن ندارند.

امام جمعه مرند اضافه کرد: صهیونیسم و آمریکا که به ساحت پیامبر اکرم(ص) اهانت می‌کنند، اهل منطق نیستند و تنها زبان زور را می‌فهمند، آنها از عقل و منطق بویی نبرده‌اند و باید با آنها با زبان زور مقابله شود.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تهیه فیلم توهین‌آمیز از آزادی بیان در کشورش سخن می‌گوید در واقع نوعی فریبکاری است، بین آزادی عقیده و اهانت فرق است، منشور حقوق بشر از آزادی عقیده سخن گفته و اجازه نمی‌دهد که به اعتقاد و مقدسات دیگران به بهانه آزادی بیان توهین شود.

وی تاکید کرد: اکنون وجود معیار دوگانه جهان را آزار می‌دهد، غربی‌ها از یکسو اجازه طرح موضوع هولوکاست را نمی‌دهند و برای آن مجازات سخت در نظر می‌گیرند و از سوی دیگر اجازه می‌دهند که در کشورهایشان به راحتی به ساحت پیامبر مسلمانان توهین شود.

امام جمعه مرند گفت: این چه منطقی است که آمریکا به اندازه رژیم جعلی صهیونیستی به پیامبر و یک و نیم میلیارد مسلمان احترام قائل نیست.

خطیب جمعه مرند به اهداف دشمنان اسلام در اهانت به پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: نخستین هدف صهیونیست‌ها از اینگونه اقدام‌ها ایجاد خصومت و درگیری بین مسلمانان و مسیحیان است.

وی ادامه داد: صهیونیسم نمی‌تواند بدون بحران زنده باشد زیرا در فضای سکون و آرامش همه متوجه جنایات آنها می‌شوند و به این دلیل در پی ایجاد خصومت بین مسلمانان و مسیحیان است تا در حاشیه امنیت قرار گیرد.

نعمت‌زاده اظهار کرد: هدف دیگر دشمنان از اهانت به مقدسات اسلامی این است که به تدریج قبح اهانت به مقدسات شکسته و امور قدسی به امری عادی تبدیل شود.

وی همچنین سنجش میزان حساسیت مسلمانان نسبت به مقدساتشان را از دیگر اهداف این گونه اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: آنها می‌خواهند بدانند که آیا مسلمانان در این زمینه هنوز حساس هستند یا اعتنایی نمی‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول