اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شنبه شب صورت گرفت

برگزاری جلسه شورای مسکن قم با حضور نیکزاد

خبرگزاری فارس: جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان قم با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری قم برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای مسکن قم با حضور نیکزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان قم با حضور نیکزاد وزیر راه و شهرسازی شنبه شب در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر علی نیکزاد، کرم‌رضا پیریایی استاندار قم، معاونان وی، احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا قلندر مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم فرماندار قم، محمد دلبری شهردار قم و جمعی دیگر از مدیران استان قم حضور داشتند.

تخصیص 600 میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل مساجد مربوط به طرح‌های مسکن مهر، تامین اعتبار برای ساخت مدارس نیمه تمام در این مناطق و پیگیری مصوبات سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی به قم از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث این جلسه بود.

در این جلسه علی نیکزاد با اشاره به ضرورت حل مشکل جاده قم – گرمسار گفت: با وجود تامین اعتبار لازم برای تکمیل این طرح و تبدیل آن به آزادراه امیدواریم تا پایان سه ماهه نخست سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

تکمیل و افتتاح راه قم – آوه تا دهه فجر امسال از دیگر مصوبات این جلسه بود که وزیر راه و شهرسازی تاکید فراوانی بر اجرای این طرح داشت. ضمن اینکه مقرر شد یک ایستگاه در نزدیک‌ترین مکان به مونوریل قم در مسیر قطار سریع السیر اصفهان به تهران در قم احداث شود.

در این جلسه تصمیماتی نیز در خصوص قطار شهری قم و خروج مسیر قطارهای باری از داخل شهر گرفته شد. ضمن اینکه در خصوص فرودگاه قم نیز پیشنهاداتی ارائه و قرار شد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی هفته آینده بازدیدی از این طرح داشته و گزارش آن توسط استاندار قم به وزیر راه و شهرسازی ارائه شود.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بخش‌های مختلف استان گفت: در خصوص طرح مسکن مهر کهک مشکلاتی در زمینه تامین انشعابات آب و برق وجود دارد ضمن اینکه در محله زینبیه این بخش نیز باید تصمیماتی گرفته شود تا مالکان خانه‌های ساخته شده بتوانند بر اساس قیمت زمان ساخت اسناد منازل خود را دریافت کنند.

وی متذکر شد: در مسیر سیرو – ورجان نیز که یک راه روستایی است حوادث زیادی رخ می‌دهد که با تأمین اعتبار لازم می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

نیکزاد نیز ضمن موافقت با تامین اعتبار برای این طرح عنوان کرد: حل مشکل آب و برق مسکن مهر در کهک باید توسط استانداری قم پیگیری شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول