اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

مشارکت فعال دانشگاه‌های قم در تدوین سند آمایش آموزش عالی

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر مشارکت فعال دانشگاه‌های قم در تدوین سند آمایش آموزش عالی استان تاکید کرد.

مشارکت فعال دانشگاه‌های قم در تدوین سند آمایش آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه پردیس قم دانشگاه تهران، تشکیل جلسات بررسی مسائل دانشگاه‌های استان را اقدامی مؤثر و مفید ارزیابی کرد و گفت: تاکنون شش جلسه کاری مفصل با رؤسا و معاونین دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه چنین نشست‌هایی با دستاوردها و بهره‌های فراوانی همراه بوده است، لزوم پیگیری دقیق مصوبات مربوط به این جلسات را یادآور شد و افزود: دیدگاه‌ها و مباحث مطرح شده در این جلسات می‌تواند به عنوان یک راهنما و مشاوره خوب در برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی مسئولان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قم تدوین سند آمایش آموزش عالی استان را از نیازها و برنامه‌های آتی مدنظر در حوزه فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: این سند باید با مشارکت فعال دانشگاه‌ها و با برخورداری از یک بنیه کارشناسی و مطالعاتی قوی تهیه شود.

پیریایی با اشاره به غنای محتوایی و معارفی در قم بر لزوم تلاش دانشگاه‌های استان برای بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت‌ها تاکید کرد و افزود: رویکرد مجموعه‌های علمی استان باید متناسب با این ویژگی و در راستای تحقق کارکردهای بین‌المللی قم باشد.

در این جلسه رئیس پردیس قم دانشگاه تهران نیز در سخنانی با قدردانی از اهتمام جدی استاندار به مسائل دانشگاهی از این مرکز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مراکز علمی استان یاد کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1349 تاسیس شده است.

رضا برنجکار با اشاره به اینکه پردیس قم دانشگاه تهران دارای سه دانشکده حقوق، مدیریت و فقه است افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو به صورت روزانه و بالغ بر 300 دانشجو به صورت مجازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول