اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد

اهتمام جدی طلاب به تبلیغ مبانی دین و مهدویت

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب را تبلیغ آنها دانست و گفت: باید اقدام به تربیت طلابی کنیم که بتوانند در نقاط مختلف به تبلیغ دین و مباحث و مبانی مهدویت بپردازند.

اهتمام جدی طلاب به تبلیغ مبانی دین و مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه علمیه را یکی از مهم‌ترین ضروریات حال حوزه دانست و گفت: در حوزه ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که ما باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از بخشی از ظرفیت حوزه استفاده می‌شود، گفت: ما به عنوان یک مسلمان باید به دستوراتی که قرآن داده عمل کنیم؛ قرآن می‌فرماید «کاری را که انجام می‌دهید، حقش را به جا آورید.»

رئیس هیئت امنای مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: مسئله‌ای که در اینجا به ذهن می‌رسد این است که ما مطمئنا نمی‌توانیم بگوییم حق همه مسائل را ادا کرده‌ایم‌.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به ضرورت نیازسنجی در حوزه علمیه گفت: ما باید بررسی کرده و ببینیم که چه نیازهایی در حوزه هست و ما چه کارهایی را در حوزه باید انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه طلاب برای استفاده از تعطیلات برای مطالعه کردن علوم دینی گفت: در این زمان‌ها طلاب می‌توانند نسبت به فراگیری تفسیر قرآن و پیام‌های نهج‌البلاغه اقدام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با تفسیر قرآن عنوان کرد: هر روحانی باید حداقل نسبت به یک دوره تفسیر قرآن آشنا باشد و این مسئله یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه علمیه است.

قرائتی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که ما باید به عنوان یک طلبه پس از آشنایی با قرآن انجام دهیم، عمل به آیات قرآن است، ما اگر بتوانیم به آیات قرآن عمل کنیم، در تمام امور موفق خواهیم شد.

رئیس هیئت امنای مرکز تخصصی مهدویت یکی دیگر از نیازهای طلاب را آشنایی با نهج‌البلاغه دانست و یادآور شد: از جمله مسایل دیگری که هر طلبه باید نسبت به آن آشنایی داشته باشد نهج‌البلاغه است.

وی مشکل بعدی که برخی طلاب با آن روبه‌رو هستند را استفاده از کلمات و جمله‌های سخت و پیچیده در بیان مطالبشان دانست و افزود: به جای استفاده از کلمات سخت، از کلمات آسان استفاده کنید و به صورت روان حرف بزنید اما دقت داشته باشید که مطالبتان بار علمی خود را از دست ندهند.

قرائتی یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های هر فعالیتی را ‌توجه زیاد به عناوین و القاب دانست و گفت: طلبه‌ها در فعالیت‌هایشان توجهی به این مسائل ندارند، مهم این است که انسان بار علمی داشته و بتواند از آن استفاده کند.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب را تبلیغ آنها دانست و اضافه کرد: ما باید اقدام به تربیت طلابی کنیم که بتوانند در نقاط مختلف به تبلیغ دین و مباحث و مبانی مهدویت بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به آیاتی از قرآن کریم در این باره اشاره و عنوان کرد: تبلیغ به حدی در اسلام از اهمیت برخوردار است که حتی اگر بگوییم تبلیغ برای یک طلبه واجب است، درست گفته‌ایم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول