اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای ارزیابی جشنواره تئاتر کودک:

تئاتر کودک و نوجوان رشد کرده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای ارزیابی و انتخاب مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: تعداد زیاد نمایشنامه‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نشان‌دهنده رشد سریع تئاتر کودک و نوجوان در سطح کشور است.

تئاتر کودک و نوجوان رشد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، احمد بیگلریان اظهار داشت: تعداد زیاد نمایشنامه‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نشان‌دهنده رشد سریع تئاتر کودک و نوجوان در سطح کشور است.

وی ادامه داد: نمایشنامه‌نویسان زیادی در اقصی نقاط کشور به کودکان می‌اندیشند و برای آنها می‌نویسند و از آن جایی که کودکان و نوجوانان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، نویسندگان هم به آنها بها می‌دهند.

عضو شورای ارزیابی و انتخاب مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه باید با توجه به شرایط کودکان و نوجوانان امروز، نمایشنامه نوشت؛ تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، سطح تفکر بچه‌های امروزی را تغییر داده و نوع نگاه‌ آنها را به زندگی عوض کرده است به همین علت کودکان و نوجوانان، دیگر فقط به یک قصه یا داستان اکتفا نمی‌کنند و انتظار دارند در یک نمایش بخشی از مسائل مربوط به خودشان را ببینند.

وی ادامه داد: بچه‌ها هم مثل بزرگ‌ترها دنیایی برای خود دارند که در نگارش یک نمایشنامه برای کودک و نوجوان نباید از این دنیا غافل شد.

بیگلریان تصریح کرد: بچه‌های امروز دیگر داستان گرگ و روباه و موش را نمی‌پسندند. البته شاید کودکان بتوانند با این مفاهیم ارتباط برقرار کنند اما نیاز است مفاهیم برای قشر نوجوان ارتقا پیدا کند.

وی اظهار داشت: در جشنواره امسال تغییر اساسی صورت گرفته و بخش کودک و نوجوان از هم تفکیک شده است؛ نمایشنامه‌نویسان هم باید این تفکیک را در نظر بگیرند و زمانی که این اتفاق افتاد؛ به سوی یک جشنواره تخصصی گام بر می‌داریم.

عضو شورای ارزیابی و انتخاب مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌هایی که امسال به عنوان نمایشنامه برگزیده معرفی می‌شوند بر اساس معیارهایی چون رعایت نکات آموزشی، تعلیم و تربیت، امیدبخشی و مفرح بودن و... انتخاب شده‌اند.

وی گفت: سه نمایشنامه برگزیده از میان 96 نمایشنامه که به دبیرخانه ارسال شده بود؛ برای چاپ انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

بیگلریان یادآور شد: 98 نمایشنامه متقاضی شرکت در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی بودند که در نهایت سه اثر برگزیده را برای چاپ و نمایشنامه‌خوانی در ایام جشنواره معرفی شده است و از برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهرماه در استان همدان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول