اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خواستار شد

برگزاری همایش بزرگ اقتصادی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برگزاری همایش بزرگ اقتصادی به منظور جذب سرمایه‌گذاران اقتصادی خارج از کشور با همکاری مسئولان ارشد می‌تواند بوشهر را در جهت شکوفایی بیشتر سرمایه‌گذاری هدایت کند.

برگزاری همایش بزرگ اقتصادی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای خدمات ارزنده دولت، پیگیری‌های حائز اهمیتی از جمله پیگیری تصویب منطقه آزاد بوشهر با محوریت استانداری بوشهر، تهیه طرح جامع تجارت در دریا به منظور تجارت رسمی مطابق با شیوه‌های نوین و تهیه طرح مبادلات تجاری و تعامل با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس؛ گام مؤثری در جهت توسعه اقتصاد استان است.

مرحمتی در ادامه افزود: برگزاری همایش بزرگ اقتصادی در استان به منظور جذب سرمایه‌گذاران اقتصادی خارج از استان و کشور با همکاری مسئولان ارشد می‌تواند بوشهر را در جهت شکوفایی بیشتر سرمایه‌گذاری هدایت کند.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی با حضور مدیران ارشد استان در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شده که توانسته است نقش بسزایی در رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال استان ایفا کند.

مرحمتی اضافه کرد: بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی در استان معوقات اقساط بانکی، عدم توانایی در امر بازاریابی و تبلیغ محصول، رقابت با کالاهای مشابه خارجی و سرمایه در گردش جهت خرید مواد اولیه است که امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان این مشکلات مرتفع شود.

وی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه هیئت وزیران 3 هزار میلیارد ریال در کل کشور برای حمایت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار اختصاص یافته که از این مبلغ 60 میلیارد ریال سهم استان بوشهر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس بخشنامه هیئت وزیران که با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور نیز ابلاغ شده، حمایت از واحدهای صنعتی داخلی در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اهداف مهم است.

وی بیان کرد: این اعتبارات فعلا فقط برای واحدهایی است که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده باشند.

مرحمتی با اشاره به محورهای حمایتی این بخشنامه گفت: اعتبار کارگروه صیانت از تولیدات داخلی با محوریت پرداخت کمک سود تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی مشکل‌دار به منظور اصلاح فرآیندها و تداوم تولید و ارتقای کیفیت تجهیزات و تولید پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول