اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

احداث مجتمع‌های آبرسانی در روستاها راهکاری مطمئن برای تامین آب است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به خاص بودن منابع آبی هرمزگان گفت: احداث مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب روستاها یک راهکار مطمئن و پایدار است.

احداث مجتمع‌های آبرسانی در روستاها راهکاری مطمئن برای تامین آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در دیدار با فرماندار بندرعباس با بیان اینکه خشکسالی‌های پی در پی و شوری منابع آب، تامین آب شرب روستاها را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: مشکلات تامین آب شرب در استان هرمزگان را به طور مفصل برای وزیر نیرو و مسئولان ارشد وزارتخانه تشریح کرده‌ایم و وزیر وعده تامین اعتبار آن را داده است.

وی با اشاره به خاص بودن منابع آب این منطقه افزود: احداث مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب روستاها یک راهکار مطمئن و پایدار است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اعتبار تخصیص یافته به اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی را 80 درصد عنوان کرد و افزود: حجم عملیات این مجتمع‌ها شامل 391 کیلومتر خط انتقال، 603 کیلومتر شبکه توزیع، هفت هزار و 800 متر مکعب مخزن و 11 واحد ایستگاه پمپاژ به همراه تاسیسات برقی و مکانیکی است که به اعتباری معادل یک‌هزار و 137 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی یکی دیگر از راهکارهای پایدار تامین آب شرب سالم روستایی را احداث آب شیرین‌کن‌ها عنوان کرد.

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستاها که منابع آبی وجود ندارد احداث مجتمع‌های آبرسانی چاره‌ساز تامین آب است اما در روستاهای مجاور سواحل و یا منابعی که حاوی آب شور هستند باید با احداث آب‌شیرین‌کن‌ها نجات‌بخش منابع آب شور شد.

احمد مرادی فرماندار بندرعباس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار از عملکرد و تلاش‌های بی‌دریغ شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قدردانی کرد و در خصوص همکاری فرمانداری شهرستان بندرعباس با این شرکت قول مساعد داد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول