اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد

کشف 180 تن انواع مواد مخدر در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور از کشف 180 تن انواع مواد مخدر در کشور طی پنج ماهه جاری خبر داد.

کشف 180 تن انواع مواد مخدر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز علی مویدی در حاشیه سفر خود به اصفهان در یک نشست خبری با خبرنگاران اصفهانی به ارائه گزارش پنج ماهه نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر کشور پرداخت و اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 180 تن انواع مواد مخدر توسط عناصر نیروی انتظامی در سطح کشور کشف شد، که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته بیش از دو درصد شاهد کشفیات انواع مواد مخدر در کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به تعداد عملیات مبارزه با مواد مخدر در سطح یگان رزمی کشور افزود: 660 مورد عملیات در این مدت پنج ماهه در کشور صورت گرفته که شامل عملیات‌های صرفا درگیری، کشف و متلاشی‌کردن باندهای مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور تاکید کرد: فقط 75 درصد از این کشفیات در مرز و حاشیه مرز رخ داده و بقیه در عقبه کار و در استان‌های غیرمرزی کشور صورت گرفته است.

*‌ 850 باند بزرگ در کشور متلاشی شد

وی با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته 20 نفر از قاچاقچیان مسلح در درگیری‌ها به هلاکت رسیدند، گفت: نزدیک به 850 باند بزرگ در سطح کشور در این مدت متلاشی شدند.

این مقام مسئول به تعداد دستگیر‌شدگان مبارزه با مواد مخدر طی پنج ماهه جاری اشاره و تصریح کرد: 111 هزار نفر از افرادی که در حال تهیه، تولید، ترانزیت، حمل و از قاچاقچیان بودند در این زمینه دستگیر شدند.

وی همچنین از افزایش یک درصدی پرونده‌های مربوط به مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: 93 هزار پرونده در این زمینه در مدت پنج ماهه جاری در زمینه قاچاقچیان و قاچاق مواد مخدر بوده است.

مویدی در بخشی از صحبت‌های خود به علمی‌تر و تخصصی شدن پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد و افزود: هر مقدار از سنوات خدمتی می‌گذرد، پلیس در امر مواد مخدر به شاخص تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: همان‌طور که پلیس توان خود را افزایش می‌دهد، مافیای مواد مخدر هم توان خود را به کارگرفته و از طریق سرویس‌ها و سازمان‌های برخی از کشورهای غربی به منافع خود در کشور ایران تلاش می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور با اعلام این خبر که در تولید مواد مخدر در کشور افغانستان در حال افزایش است، گفت: علی‌رغم تجهیزات و امکانات موجود سعی شده است که در نزدیک مرز افغانستان نیرو مستقر شود.

وی اضافه کرد: مافیای مواد مخدر همچنان تلاش می‌کنند با کم‌ترین هزینه این مواد را به کشور ایران وارد و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور هم سعی در بیشترین میزان اثربخشی در عدم ورود آن دارد.

مویدی در مورد اقدامات کنترلی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: کشف محموله‌های فراوان و دستگیری تعداد زیادی از عوامل در سال گذشته از موارد توجه نیروی انتظامی با ارائه کار تخصصی، انتظامی است.

وی از انسداد مرزهای خشکی ورود قاچاقچیان به کشور ایران خبر داد و افزود: قاچاقچیان محل ورود مواد مخدر به کشور ایران را به مرزهای آبی، دریا و آب‌های آزاد ایران تغییر داده و محموله‌های خود را از آن سمت وارد می‌کنند.

* طی پنج ماهه گذشته بیشترین کشفیات مواد مخدر 140 تن تریاک بوده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور تاکید کرد: پلیس ناجا در سال جاری متمرکز شدن به مرزهای دریایی، اقدامات و تمهیدات لازم را به منظور مقابله جدی با قاچاقچیان را در راس کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از عوامل مرتبط در این زمینه گفت: پلیس ناجا در مرزهای ساحلی و دریایی با ارائه راهکارهایی تخصصی، اطلاعاتی و انتظامی با تقویت مرزبانی در خشکی و نیز دریابانی درصدد هستند که این محور را برای قاچاقچیان ناامن کنند.

مویدی به تقویت ساختاری و سازمانی مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد و افزود: آشکارسازی و تقویت تکنولوژی به روز و نیز کشف مواد مخدر با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از 61 درصد از کشفیات مواد مخدر 140 تن تریاک، سه تن هروئین،23 تن حشیش، 1.5 تن مرفین و هفت تن سایر موارد بوده است.

* هیچ موردی از حمل مواد مخدر از زائران ایرانی مشاهده نشده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اقدامات کنترلی ناجا در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در فرودگاه‌های کشور سیستمی را تهیه کرده‌ایم که قادر به شناسایی حمل‌کنندگان مواد مخدر است.

وی افزود: به لحاظ دیدگاه‌ها و اعتقادات و مقرراتی که در ایران است، اجازه خروج مواد مخدر و ورود مواد مخدر را به کشور نمی‌دهیم.

مویدی تصریح کرد: افرادی که درصدد بودند که با کم‌ترین مواد مخدر از زائران ایرانی عازم مکه مکرمه حاشیه‌سازی و آن را نقطه ضعف ایران مطرح کنند، طی این دو سال اخیر نتوانستند کوچک‌ترین مواد مخدری را از ایرانیان در عربستان کشف کنند.

وی به اعزام بیش از 2 میلیون زائر طی دو سال اخیر به مکه خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم ناجا پاک‌کردن مسیر ایرانیان به سمت عربستان از راه هوایی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون سفر عمره داشتیم که موردی در مورد حمل مواد مخدر گزارش نشد.

وی به کشف مواد مخدر از زائران اصفهانی اشاره و افزود: 40 مورد از زائرانی که برای مصرف شخصی خود قصد حمل مقداری مواد مخدر را داشتند در فرودگاه شناسایی و گذرنامه آنها باطل و دیگر اجازه سفر به خانه خدا را ندارند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول