اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

فضای دفاع مقدس برای نسل امروز بازسازی شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ضروری است که فضای دفاع مقدس را برای نسل امروز بازسازی کرده و آنها را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کنیم.

فضای دفاع مقدس برای نسل امروز بازسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم اظهار کرد: سالروز دفاع مقدس از ایام‌الله است و در شرایط کنونی باید برای بازسازی فضای آن دوران تلاش کنیم.

وی افزود: ملت ما هیچ گاه دست روی دست نگذاشته تا دشمنان برای آنها تصمیم بگیرند ضمن اینکه همواره لطف خداوند با مردم مسلمان ایران همراه بوده و ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر نقش بر آب شدن تمام توطئه‌های این کشور با یک سخنرانی مقام معظم رهبری گفت: آمریکا نقشه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی کشیده است اما نقشه‌های آنها به درد پیاده شدن نمی‌خورند.

وی ادامه داد: اگر حضرت علی(ع) امروز در میان ما بود با حمایت مردمی که داشت پیروزی ایشان در عرصه‌های مختلف تضمین شده بود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه یاران حضرت علی(ع) حتی گاهی اوقات به دلیل گرما یا سرمای هوا جبهه را ترک می‌کردند عنوان داشت: مردم و سپاهیان ایران امروز از مرحله اطاعت گذشته و به مرحله انقیاد رسیده‌اند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: انقیاد به این معناست که مردم حتی اگر تصور کنند که نظر رهبری چیست آن را اجرا می‌کنند و این سرمایه بزرگی است که در اختیار نظام الهی ایران قرار گرفته است.

وی گفت: باید فرصت سالگرد دفاع مقدس را مغتنم شمرده و از همزمانی آن با دهه کرامت نهایت استفاده را ببریم زیرا ذکر و یاد اهل بیت(ع) نیز از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملت ایران به شمار می‌رود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه فرهنگ شهادت در هیچ یک از ادیان و مذاهب اسلامی جز تشیع وجود ندارد، افزود: مردم ما راه ائمه(ع) را می‌پیمایند و از شهادت در راه خداوند لذت می‌برند و آن را ضرر و زیان برای خود محسوب نمی‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شیعیان برای شهادت در راه خدا با یکدیگر مسابقه می‌دهند و دلیل اصلی ایستادگی رهبر و ملت ایران در مقابل زورگویان نیز همین پشتیبانی معنوی و محکم است.

وی ابراز کرد: دست‌اندرکاران برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید چند نکته را در نظر داشته باشند که نخستین مسئله شناخت دقیق رسالت عظیم آنها در بازسازی فضای معنوی آن دوران برای جوانان امروز است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر شناسایی توانمندی‌ها و استعدادها در نیروهای جوان امروز گفت: باید نیروهایی آماده و آگاه را برای صحنه‌های مختلف نبرد با دشمنان آماده کنیم.

امام جمعه قم در ادامه به ضرورت جذب نیروهای بیشتر در بسیج اشاره و اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس پایگاه‌های بسیج باید به جذب نیرو پرداخته و جلسات توجیهی برگزار شود.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی به منظور گسترش فرهنگ جهاد و شهادت تاکید کرد و افزود: صدا و سیما نقش بزرگی در این میان داشته و باید بین عشق مردم به اهل بیت(ع) و عشق آنها به ولایت ارتباطی منطقی برقرار کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ولایت فقیه را ادامه راه اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: باید راه‌های جدید نفوذ دشمنان را به اطلاع مردم شریف ایران رساند و آنها را با ابعاد جنگ نرم آشنا ساخت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: امروز دشمن وارد جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی و استفاده از فضای سایبری برای پیشبرد اهداف خود شده است بنابراین باید علاوه بر حضور بیشتر روحانیون در مقابله فرهنگی با آنها، نوع فعالیت سربازان این مرز و بوم نیز تغییر یابد زیرا شیوه نبرد دشمنان تغییر کرده است.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تکریم از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهداست تا آنها در جامعه احساس افتخار کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امروز روحانیت شیعه بیش از هر زمان دیگری آماده همکاری در زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات بزرگداشت هفته دفاع مقدس است گفت: نمونه روحانیت شجاع شیعه، سید حسن نصرالله است که در میان جمعیت فریاد حمایت از مقدسات و مبارزه با توهین‌کنندگان به پیامبر اسلام(ص) را سر می‌دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول