اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

شایسته‌سالاری در حج و زیارت نهادینه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در مدیریت جدید سازمان شایسته‌سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی نهادینه می‌شود.

شایسته‌سالاری در حج و زیارت نهادینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی بعدازظهر امروز در جمع کارگزاران حج 91 استان فارس اظهار داشت: سازمان حج و زیارت را نمی‌توان هیئتی و صلواتی مدیریت کرد و باید شایسته‌سالاری در این سازمان اجرا شود.

وی با بیان اینکه بعد از حج 91 سهمیه‌های حج هدفمند می‌شود، افزود: اختصاص سهمیه حج به دستگاه‌ها یک اشتباه بوده و حج متعلق به مردم است و باید هدفمند شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسانی که با سهمیه مردم به حج مشرف می‌شوند از حج خود هیچ بهره‌ و لذتی نمی‌برند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه ویژه‌خواری‌ها باید از سازمان حج و زیارت رخت بر بندد، ادامه داد: در ابتدای مدیریت بر حسب نیاز یکی از مدیران استانی باید تغییر می‌یافت که به محض تغییر، مدیران این استان نسبت به این جا‌به‌جایی موضع انتقادی گرفتند.

موسوی خاطرنشان کرد: بنده برای قطع دست ویژه‌خواران از این سازمان بسیار زیرفشار بودم اما به لطف خدا شایسته‌سالاری در حج و زیارت به زودی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به حج نگاه جدید شود، تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در سازمان حج و زیارت تمام امکانات آماده است اما مراحل آن بعد از اتمام حج 91 صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هر چه از شایسته‌سالاری فاصله بگیریم مردم با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند و باید با جوان‌گرایی نیروهای شایسته و کاردان را جایگزین کرد.

موسوی حج امسال را با سال‌های گذشته متفاوت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حج امسال دشمن به دنبال بهانه‌جویی است و باید با وحدت، بهانه را از دشمن گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه استکبار هزینه بسیاری برای ضربه‌زدن به شیعیان تدارک دیده است، شیعیان باید در عربستان نیز همسو با مراجع دینی، اعمال را به جا بیاورند.

در ابتدای این آیین مدیر حج و زیارت استان فارس نیز گفت: این استان دارای 85 دفتر زیارتی فعال است که نیمی از آنها در شیراز قرار دارد.

محمد آزاد اظهار داشت: هم‌اکنون در فارس یک‌هزار کارگزار حج وجود دارد که وظیفه هدایت زائران را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول