اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوابیه نیروی انتظامی استان زنجان به اظهارات معاون شهردار زنجان

خبرگزاری فارس: نیروی انتظامی استان زنجان به اظهارات معاون شهردار زنجان در زمینه برخی مسائل شهری پاسخ داد.

جوابیه نیروی انتظامی استان زنجان به اظهارات معاون شهردار زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان در پی اظهارات معاون شهردار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان جوابیه‌ای را در پاسخ به وی به خبرگزاری فارس سرپرستی استان زنجان ارسال کرد.

این جوابیه که در پاسخ به خبر «اعمال قانون باید همراه با احترام باشد و  مشکلات ترافیکی در زنجان بیداد می‌کند» عینا به شرح ذیل است:

همانگونه که می‌دانید مثلث ترافیک دارای سه رکن شامل 1- مهندسی ترافیک 2- آموزش 3- اجرای مقررات بوده و در داخل شهرها اجرای مقررات و اعمال قانون با پلیس راهنمایی و رانندگی بوده و شهرداری علی‌القاعده بر حسب وظیفه ذاتی خویش نسبت به مهندسی‌کردن معابر شهری و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خویش در راستای آموزش همگانی شهروندان باید اقدام نماید.

یکی از ارگان‌های مهم و ذی‌مدخل در امر آموزش همگانی شهرداری بوده که چنانچه فقط به پنج سال عقب نگرشی هر چند سطحی داشته باشیم هیچگونه آموزش همگانی حتی به صورت نصب بنر صورت نگرفته و پلیس راهنمایی و رانندگی که در مثلث ترافیک صرفا به عنوان عامل کنترلی بایستی نقش خود را ایفا نماید پای خود را فراتر گذاشته و آموزش و بازآموزی مقررات و آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی را در همه ادارات شامل پرسنل استانداری، ارگان‌های نظامی، مدارس و حتی خود شهرداری با آموزش رانندگان و پرسنل خدماتی انجام داده است و در این راستا از ابتدای سال 91 تاکنون تعداد 12 هزار نفر توسط کارشناسان پلیس راهور آموزش دیده‌اند.

اگر مدیریت مطلوب و بهینه پلیس در ترافیک نبود مطمئنا با وضعیت معابر موجود که از دوران فایتون، درشکه و گاری به جا مانده‌، ترافیک چهره‌ای متفاوت با وضعیت حاضر داشت و روان بودن ترافیک حاضر فقط با مدیریت پلیس صورت می‌گیرد چرا که اگر شهرداری به وظایف خود آشنا و عامل به عمل ‌بود نبایستی معابر درون‌شهری در چنین وضعیتی قرار داشته باشند.

قطعا همگان از این موضوع مطلع هستند که اصلاح معابر، ایجاد معابر جدید، اصلاح تقاطع‌ها و میادین و ایجاد پارکینگ مناسب که دریغ از وجود حتی یک پارکینگ مناسب و در شان شهروندان عزیز زنجانی در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان، از وظایف پلیس نبوده و در حیطه کاری شهرداری بوده است.

چنانچه تامل هر چند سطحی و گذرا در مورد محل‌های نصب سرعت گیر که تصمیمات لازم در راستای نصب آنها توسط اعضای شورای ترافیک که یکی از اعضای آن نماینده تام‌الاختیار شهرداری می‌باشد صورت گیرد، محل‌هایی است که در طول چندین سال متوالی شاهد وقوع تصادفات سنگین جانی و مالی بوده که به کرات مکاتبات لازم توسط این پلیس در جهت رفع نقص هندسی و نصب پل عابر پیاده با شهرداری انجام که اقدام عملی و موثری صورت نگرفته و صرفا با احداث سرعت‌گیر نسبت به ایمن‌سازی موقت اقدام گردیده است.

از آنجایی که برابر قانون مطروحه و جدول فنی، تعیین ضوابط ترافیکی صنوف در راستای امنیت استفاده‌کنندگان از پارک‌ها و مجتمع‌های تفریحی (که قاطبه استفاده‌کنندگان آن افراد سالخورده و کم سن و سال می‌باشند) بایستی در محل‌هایی دور از تردد و ترافیک عبوری وسایل نقلیه در راستای عدم برخورد با عابران باشد متاسفانه واگذاری مجوزهای خلاف مقررات به صاحبان پارک‌ها آن هم در وسط میادینی مانند آزادی، استقلال و البته میدان قائم (کوچه مشکی) که فاقد هرگونه پارکینگ برای پارک خودروهای استفاده‌کنندگان بوده است که انجام اینگونه مکاتبات در راستای حفظ جان و مال اشخاص، توسط شهرداری به مذاق معاون محترم خوش نیامده و بدون انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ جان مردم اقدام به مصاحبه‌ای غیرکارشناسانه می‌نماید و می‌خواهد با انداختن توپ در زمین دیگران خود را از تقصیر مبری کند.

در جایی دیگر معاون شهردار اشاره کرده است که پارک خودروهای انتظامی در محل عبور رهگذران صورت می‌گیرد و ماموران انتظامی با ورود خودروهای خود به محوطه پارک‌های تفریحی امنیت مردم را با خطر مواجه می‌کنند، جالب است پلیسی که خود با تخلفات برخورد می‌کند آیا می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد؟ در ثانی حضور پلیس در هر نقطه‌ای که باشد باعث ایجاد امنیت خاطر برای شهروندان می‌شود، از طرفی خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای ماموریت‌های ذاتی خود برای رسیدگی به تصادفات شاید در مواقعی مجبور به حضور در پارک‌ها شوند که آن هم به صورت گهگاه و در طول هفته شاید یکبار هم اتفاق نیفتد و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

به هر حال جناب آقای موسوی که عهده‌دار معاونت هماهنگی و امور اجرائی شهرداری بوده و امور ترافیکی شهرداری از زیر شاخه‌های مدیریتی وی است به جای اینکه سعی در افزایش علوم پایه خود در زمینه‌های عمران ـ شهرسازی و ترافیک نمایند، از مشکلات ترافیکی و موانع تسهیل ترافیک آگاهی یابند و خدمتی به شهروندان بنمایند، لذا جهت روشن‌شدن  مسئله مواردی از مشکلات ترافیکی بازگو می‌گردد تا بتوانند از وجود افراد متخصص و متعهد بهره گرفته و در راستای رفع مشکلات اقدامی نمایند.

1- عدم وجود حتی یک چراغ راهنمایی و رانندگی ویژه عبور پیاده هر چند به صورت نمونه در یکی از تقاطع‌های سطح شهر.

2- ایمن‌سازی بلوار 22 بهمن در نقاط محدود، پل علی‌آباد، شورجه، حد فاصل تقاطع تربیت و پل قائم، مقابل ساختمان‌های قائم ، ورودی پونک و ...

3 ـ رفع نقاط پر ترافیک مانند میدان بسیج، میدان روزبه، میدان ارتش که روزانه ساعت‌ها از اوقات گران‌بهای شهروندان در جهت عبور از آنها تلف می‌شود.

4 ـ رفع مشکل ترافیکی ابتدای جاده تهم در ورودی‌های شهرک غرب که با وجود مکاتبات چهار ساله، فعلا منتج به نتیجه مطلوب نشده و روزانه بایستی شاهد زخمی و مصدوم‌شدن فرزندان عزیز باشیم.

5 ـ احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر با توجه به وجود مراکز خرید، مراکز خدماتی و درمانی که مستلزم تردد افراد بیمار و کهنسال بوده و مدت چندین ساعت به دنبال یافتن محلی برای پارک خودروی خود در خیابان‌های سعدی، زینبیه، سبزه‌میدان و صف آواره و سرگردان می‌گردند.

6 ـ رفع نقص هندسی در بلوار 22 بهمن چه از نظر علائم عمودی و افقی و اختلاف سطح موجود که روزانه شاهد وقوع تصادفات خسارتی، جانی، واژگونی و ... در این محدوده هستیم و بسیاری موارد دیگر که به صورت مستقل و مستند موجود و در صورت نیاز قابل ارائه توسط پلیس راهور می‌باشد.

7 ـ انجام خط‌کشی‌های طولی و عرضی مناسب در معابر برای هدایت ترافیکی استفاده‌کنندگان از معابر.

8 ـ هوشمندکردن تقاطع‌ها در راستای کاهش زمان توقف شهروندان در پشت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی که منجر به کاهش استرس رانندگان و کاهش مصرف سوخت خودروها خواهد شد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول