اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

80 درصد مشکلات واحدهای تولیدی از خود تحریمی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد از مشکلات موجود واحدهای تولیدی از خود تحریمی یا تحریم‌های داخلی نشأت می‌گیرد.

80 درصد مشکلات واحدهای تولیدی از خود تحریمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن ماشین‌سازان و قطعه‌سازان تبریز، اظهار کرد: تنها 20 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به تحریم‌هاست که می‌توان با مدیریت صحیح این میزان را نیز از میان برداشت.

وی اضافه کرد: اما تحریم‌هایی که از سوی برخی مراجع داخلی به تولیدکنندگان روا داشته می‌شود بسیار سخت‌تر و طاقت‌‌فرساتر از تحریم‌های غرب است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: مصادیق خود تحریمی به صورت مکرر در بازدید از واحدهای تولیدی و نشست‌های مختلف با صنعتگران قابل مشاهده است و اکثر این مشکلات نیز به مسائل بانکی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال باید فرهنگ حمایت از تولید را در بین همه مسئولان نهادینه کرد به گونه‌ای که مدیران برای حل مشکلات تولید احساس تکلیف کنند.

رحمانی با تاکید مکرر بر لزوم ایجاد فرهنگ حمایت از تولید، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی و با درک صحیح از شرایط کشور نامگذاری‌های سال را انجام می‌دهند؛ نامگذاری امسال حجت را برای حمایت همه‌جانبه مسئولان از تولید تمام کرده و باید این فرمایش ایشان مورد عمل واقع شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: فرهنگ حمایت از تولید در جامعه جا نیفتاده و این بینش در جامعه وجود دارد که حمایت از تولیدکننده مذموم است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان، گفت: تبریز قطب مهمی در صنعت قطعه‌سازی کشور محسوب می‌شود و بروز مشکلاتی برای این بخش از تولید غیرقابل تحمل است.

رحمانی تاکید کرد: با توجه به سابقه قطعه‌سازی در تبریز انتظار می‌رود که انجمن ماشین‌سازان و قطعه‌سازان این شهر نقش محوری در ایجاد راهکارهایی برای حل مشکلات خود داشته باشد و با ارائه این راهکار به سطح کشور نقش خود را ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های قطعه‌سازان تبریز، تاکید کرد که این توانمندی‌ها در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول