اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس جمهور روسیه وارد بیشکک شد/مسکو در اندیشه تمدید حضور نظامی در قرقیزستان

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روسیه بامداد امروز وارد بیشکک شد این در حالی است که موضوع تمدید حضور نظامی روسیه در خاک قرقیزستان مهمترین هدف مسکو از این سفر اعلام شده است.

رئیس جمهور روسیه وارد بیشکک شد/مسکو در اندیشه تمدید حضور نظامی در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، «ولادیمیر پوتین» به محض ورود در فرودگاه «ماناس» مورد استقبال گرم «الماس بیک آتمبایف» رئیس جمهور، «ژانتورو ساتیبالدی اف» نخست‌وزیر و دیگر مقامات دولتی قرقیزستان قرار گرفت.

مسائل همکاری در بخش‌های انرژی، نظامی و فنی، مالی و اقتصادی از محورهای برنامه مذاکرات 2 رئیس جمهور و هیئت‌های رسمی روسیه و قرقیزستان عنوان شده است.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان، در دیدار و مذاکرات خصوصی روسای جمهوری روسیه و قرقیزستان، موضوع اصلی تمدید حضور نظامی روسیه و عفو بدهی 500 میلیون دلاری قرقیزستان خواهد بود.

«یوری اوشاک اف» دستیار رئیس جمهوری روسیه ضمن توضیح برنامه بازدید و مذاکرات پوتین با مقامات قرقیز به پایگاه‌های خبری گفت که مسئله عفو بدهی قرقیزستان در مجموع با مسائل دیگر مورد بحث، بررسی می‌شود.

وی افزود: در این دیدار، شرایط همکاری دو کشور در بخش انرژی و از جمله کمک روسیه برای ساخت 2 نیروگاه برق آبی در قرقیزستان نیز مذاکره و اسنادی در این زمینه به امضا می‌رسد.

مطلب تکمیلی در رابطه با نتایج مذاکرات مقامات روسیه و قرقیزستان متعاقبا ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول