اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار اردبیل خبر داد

تجلیل از ادارات فعال در توسعه کتابخوانی اردبیل

خبرگزاری فارس: مشاور فرماندار اردبیل از برگزاری مراسم تجلیل از ادارات پیشتاز توسعه فرهنگ مطالعه در هفته کتاب در اردبیل خبر داد.

تجلیل از ادارات فعال در توسعه کتابخوانی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مریم نواختی‌مقدم ظهر امروز در نشست کمیته بانوان و خانواده فرمانداری اردبیل که با موضوع نهضت مطالعه مفید در محل کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در بین بانوان، تأثیر بسیاری در توسعه فرهنگی استان دارد و خود به نهادینه شدن فرهنگ کتاب در بین آحاد جامعه می‌انجامد.

نواختی‌مقدم با بیان اینکه علم‌آموزی و آموزش تنها وظیفه و علاقه نیست بلکه واجب دینی نیز به شمار می‌رود، افزود: کتاب پنجره‌ای از جنس آگاهی به روی مردم باز می‌کند که همه تشنگان معرفت را به سوی خود فرا می‌خواند.

وی با بیان مزیت‌‌های طرح ایستگاه‌های مطالعه و نصب آنها در ادارات و اماکن عمومی، اظهار داشت: این ایستگاه‌ها با ارائه کتب مذهبی و مربوط به ائمه اطهار(ع) می‌توانند در آشنایی هر چه بیشتر مردم با زندگی حضرات معصومین (ع) نقش بسزایی ایفا کنند.

دبیر کمیته بانوان و خانواده شهرستان اردبیل با اشاره به نقش بانوان در مدیریت خانواده، انس این قشر از جامعه با کتاب را در راه یافتن فرهنگ مطالعه مفید به جمع خانواده‌ها بسیار با اهمیت خواند.

نواختی‌مقدم همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از ادارات پیشتاز در هفته کتاب خبر داد و خواستار معرفی کتب ویژه مهارت‌های زندگی توسط اداره کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان اردبیل برای استفاده بانوان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز طی سخنانی با بیان اهمیت مطالعه در دین مبین اسلام، دانش‌ آموزی را پایه هر تمدن دانست و ابراز داشت: ایستگاه‌های مطالعه با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین مردم و تشویق شهروندان به انس با کتاب، طراحی شده‌اند لذا اجرای آن همکاری تمام مسئولان و نهادها را می‌طلبد.

شهریار منیر با اشاره به اینکه هر ایستگاه مطالعه دارای حداقل 15 عنوان کتاب خواهد بود، متذکر شد: در هر ماه سعی خواهد شد تا برای هر عنوان کتاب، حداقل 200 نسخه شارژ شود که در نتیجه هر ماه 3 هزار نسخه کتاب توسط هر یک از این ایستگاه‌ها در بین شهروندان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهم شهرستان اردبیل در طرح ایستگاه‌های مطالعه، هشت ایستگاه است که برای چهار ایستگاه مکان‌یابی لازم صورت گرفته و نصب و راه‌اندازی آنها به زودی انجام خواهد شد.

این مسئول همچنین  معرفی و تجلیل از ادارات فعال در حوزه مطالعه مفید را مورد تأکید قرار داد و از توزیع فرم‌های فرهنگی در حوزه کتاب و مسابقات کتابخوانی در سطح ادارات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست سایر اعضای کمیته بانوان و خانواده شهرستان اردبیل به بیان نظرات خود در خصوص نهضت مطالعه مفید پرداختند، سپس اعضای کمیته ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کتابخانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول