اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

دانشگاه‌های دختران و پسران از هم تفکیک شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها کافی نیست باید دانشگاه‌های دختر و پسر از هم جدا شوند.

دانشگاه‌های دختران و پسران از هم تفکیک شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همان‌طور که حضرت امام فرمودند مجلس در رأس همه امور است اظهار کرد: در حقیقت مجلس عصاره ملت است و ملت در آنجا وجود جمعی دارند و به اصطلاح فلاسفه کثرت در وحدت است.

وی با بیان اینکه مجلس مقام بزرگی دارد که باید رعایت شود خاطر نشان کرد: در درجه اول انتظار مسائل اخلاقی را از مجلس داریم زیرا در حال حاضر مسائل اخلاقی در کشور نمره خوبی ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بیشترین استفتاها راجع به طلاق و نزاع‌های جمعی است و مردم کمتر راجع به مسائل شرعی سئوال می‌کنند ابراز داشت: معلوم می‌شود که رابطه‌ای که باید بین زن و مرد حاکم باشد ضعیف شده به همین دلیل بسیار زیادی از استفتاها در رابطه با طلاق، مهریه و ... است.

وی تصریح کرد: این موارد حاکی از این است که یک نوع افت اخلاقی در جامعه به وجود آمده است که باید علاج شود و مجلس نیز در این زمینه وظایفی بر عهده دارد.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها را فسادزا دانست و گفت: همراهی دختر و پسر در دانشگاه نمی‌تواند مشکل به دنبال نداشته باشد.

وی تاکید کرد: مجلس حتماً باید قدمی که وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری برداشته است را تایید کند که این مهم پیش برود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم لزوم جداسازی جنسیتی در تمام دانشگاه‌ها را خواستار شد و یادآور شد: تفکیک جنسیتی به معنای جداسازی کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها نیست بلکه باید مکان تحصیل دانشجویان دختر و پسر از یکدیگر جدا شود و به عنوان مثال دانشگاه تهران به یکی از جنسیت‌ها و یکی دیگر از دانشگاه‌ها به جنسیت دیگر تعلق یابد.

وی تصریح کرد: باید منشأ فساد اخلاقی را کم کرد تا اخلاق در جامعه بالا برود.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش بد‌حجابی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: می‌ترسم که گسترش بد‌حجابی به بی‌حجابی منتهی شود.

وی خاطر نشان کرد: مجلس باید در زمینه حجاب چاره‌اندیشی کند و قانونی را بگذارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر مطالعه بر روی مسئله عفاف و حجاب ابراز داشت: رسانه‌ها، علما، منابر، نویسندگان باید مسئله عفاف را در جامعه مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه عفاف بدون حجاب امکان‌پذیر نیست یادآور شد: ما می‌خواهیم این گوهری که داریم پاک بماند.

آیت‌الله سبحانی در خصوص علل افزایش طلاق در جوامع اظهار داشت: در هر کشوری که روابط زن و مرد بیشتر باشد طلاق بیشتر می‌شود، زیرا معاشرت دو جنس هر چند غیر حرام باشد کم‌کم موجب کم شدن علاقه زن و شوهر به یکدیگر و در نهایت منجر به طلاق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گرانی‌ها در کشور، خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شد.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی هیچ مسئول قمی بدون اجازه ایشان تغییر نمی‌کرد گفت: در حال حاضر ما این انتظار را نداریم اما استاندار سابق قم با وجود اینکه واقعاً به این شهر خدمت می‌کرد و انسان متواضعی بود به صورت ناگهانی تغییر کرد.

وی با اشاره به تسریع در اجرای پروژه‌ها در زمان حجت‌الاسلام موسی‌پور در قم گفت: برای دولت بد است که امام جمعه قم پشت تریبون بگوید استاندار قم برگردد اما این امر تحقق نیابد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود از مطرح کردن مسائل مربوط به انتخابات در زمان بیش از هشت ماه مانده به انتخابات انتقاد کرد و یادآور شد: وقتی از هم‌اکنون که هنوز مدت زیادی مانده به انتخابات این مسائل مطرح شود افکار را به خود مشغول کرده و وزارت خانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و به امور انتخاباتی می‌پردازند.

وی افزود: این مسائل باید دو یا سه ماه مانده به انتخابات مطرح شود تا افکار جامعه را به خود مشغول نسازد.

آیت‌الله سبحانی همچنین خاطر نشان کرد: نباید با طرح این‌گونه مسائل موجب تضعیف دولت شد و رئیس دولت باید پرقدرت به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول