اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ رئیس سازمان بازرسی کشور درباره موضوعات مهم کشور:

در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور پاسخ به این سؤال که آیا دولت در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌ها کوتاهی نکرده است، گفت: در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده‌ایم.

در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده‌ایم

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع طلاب و روحانیون بناب اظهار کرد: بی‌شک انقلاب اسلامی ما تأثیرات بزرگی در عرصه جهانی گذاشته و در این کسی تردید ندارد و چنانچه حرفی باشد در کم و زیادش است.

وی افزود: قدرت نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش بیش از 60 درصد قدرت نظامی دنیا است و قاعدتاً نباید برای ایران دغدغه داشته باشند ولی واقعیت این است که بیش از وزن مادی ما ذهن آنان را اشغال کرده و برایشان دغدغه‌آفرین هستیم.

جمهوری اسلامی نظام سلطه را به چالش کشیده است

وی گفت: نظام سلطه از تمام ابزارهای خود استفاده کرد تا در کشورها نفوذ پیدا کند ولی امروز شاهد شکست سخت آنان هستیم چراکه حادثه‌ای رخ داده است و این حادثه پیام ناب و جذاب تولید کرده است.

پورمحمدی تصریح کرد: این حادثه انقلاب اسلامی است که دو حرف بزرگ دارد، یک نفی سلطه جهانی و نفی فرهنگ بربریت و ضدانسانی است که این دو جلوه از یک منبع نشأت می‌گیرد و بحث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: دیگری بحث سیاسی، نظامی و اقتصادی است که جمهوری اسلامی آمد این دو حوزه یعنی حوزه استکبار با اقتدار نظامی، سیاسی و اقتصادی و حوزه تمدن غرب به عنوان فرهنگ حاکم و به اصطلاح لیبرال دموکراسی را به چالش کشید.

قدرت فرهنگی و فکری عقبه نظام جمهوری اسلامی است

پورمحمدی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت گفت: سرباز این پیام، ماشین تولید این پیام ناب و جذاب حوزه‌های علمیه و روحانیت است، تفکر شیعی و اهل بیتی ما است که این پیام را تولید می‌کند.

وی افزود: قدرت فرهنگی، فکری و تولید پیام، عقبه نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز اینترنت، ماهواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی با همه هجوم و خسارت‌هایی که دارند به نفع ما عمل می‌کنند. 

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانیت جایگاه مهم و بزرگی دارند که باید آن را حفظ کنند، ما باید بفهمیم که صحنه سختی است و مسیر بزرگی را در پیش داریم.

وی تاکید کرد: سرمایه طلبه‌ها علم، عمل و اخلاص است و باید آن را حفظ کرد، اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند در پیچ تاریخی قرار داریم به خاطر تأثیرگذاری‌های ما در دنیا است.

  در جامعه باید اخیار و صلحا حکومت کنند

 وی در پاسخ به این سؤال که اگر شما رئیس‌جمهور شدید و جریان انحرافی نیز همچنان باقی بماند چه کار خواهید کرد، گفت: حرف‌های امروز من ربطی به انتخابات ندارد، اگر قسمت و تقدیر این باشد و بنده در این مسیر قرار بگیرم داستان دیگری است.

پورمحمدی تصریح کرد: حضرت امام(ره) فرمود حکومت به دست نااهلان نیافتد، امیرالمومنین(ع) هم در آخرین وصیت خودشان فرمود امر به معروف را رها نکنید، این نقش همه ما است، تنها یک امر حکومتی نیست چراکه در جامعه باید اخیار و صلحا حکومت کنند.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری باید همت کرده و مدیر اجرایی خوبی انتخاب کنیم که همکاران خوبی را انتخاب کند، اگر نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنیم این سرنوشت رقم خواهد خورد.

  تلاش کنیم با کمترین هزینه از شرایط فعلی عبور کنیم

پورمحمدی گفت: حدود 9 ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و باید تلاش کرد سرنوشت خوبی برای خود رقم بزنیم، ما باید تلاش کنیم با کمترین هزینه از شرایط فعلی عبور کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ادامه داد: همه باید تلاش و مراقبت کنیم که با مشکل مواجه نشویم، اینکه در مباحث اخلاقی هم بر مراقبه تأکید می‌شود به خاطر آن است که حواس انسان جمع باشد چراکه اگر یک لحظه غفلت کنیم، مشخص نیست به کجا کشیده شود.

 با جار و جنجال و فضاسازی و اتهام‌زنی میدان را خالی نمی‌کنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که چطور با ضعف‌های فرهنگی که در کشور است می‌توانیم برای دنیا الگو باشیم، گفت: من ضعف‌ها را رد نمی‌کنم، حرف من این است که ما یک فرهنگ فاخر انسانی ارائه دادیم، ضعف‌هایی هم داریم ولی همان مقدار که در فرهنگ ما زمینه‌های پاک وجود داشت، تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به اینکه علت ضعف تبلیغ تشیع در دنیا چیست، گفت: تمام امکانات دنیا در اختیار دشمن است. آنان به صورت گسترده تبلیغ می‌کنند، همین کاری که انجام شد خوب است و باید با قدرت و قوت ادامه پیدا کند. ظرفیت‌هایی که در این مسیر ایجاد کردیم بسیار بیشتر از توان ما است.

کاهش مصرف بنزین به خاطر سهمیه‌بندی بود نه هدفمندی یارانه‌ها

پورمحمدی همچنین در پاسخ به این سؤال که درباره هدفمندی یارانه‌ها چه توضیحی دارید، گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به این خاطر بود که بسیاری از کالاها به قیمت واقعی ارائه نمی‌شد، مثلاً امروزه بنزین در ترکیه لیتری 2.5 دلار است، اگر با قیمت ارز مرجع دولت محاسبه کنیم این مقدار بنزین 3 هزار و 500 تومان قیمت دارد. 

وی افزود: اینکه گفته می‌شود با هدفمندی یارانه‌ها مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است را قبول نداریم چراکه علت آن به خاطر سهمیه‌بندی بنزین است نه هدفمندی یارانه‌ها.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله آمریکا به ایران گفت: آمریکا اگر به ایران حمله کند یک جنگ فرسایشی رخ می‌دهد، این جنگ برای او خیلی خطرناک است بنابراین اگر فکر کند دست به این کار نمی‌زند.

در برابر تحریم‌ها تدبیر مناسب نداریم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌ها کوتاهی نکرده است، خاطرنشان کرد: در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده‌ایم.

پورمحمدی گفت: همه به حرف‌های رهبری گوش نکرده و در برابر تحریم‌ها تدبیر مناسب نداشتیم، دشمن از روش‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کند ولی آنچنان که باید برنامه‌ریزی‌های ما نیز قوی نبود.

نیازمند اتخاذ تدابیر قوی برای جلوگیری از فشار تحریم هستیم

وی در زمینه وضعیت نابسامان بازار ارز و وظیفه سازمان بازرسی اظهار کرد: ما درگیر بازار ارز آنطور که شما فکر می‌کنید نیستیم ولی با بخشی از بانک مرکزی در ارتباطیم و این موضوع را از آن طریق پیگیری می‌کنیم، البته باید قبول کنیم که شرایط کشور ویژه است و باید تدابیری به خرج بدهیم که هم فشار تحریم را کم کند و هم جلوی فساد افراد مفسد را بگیرد.

پورمحمدی تصریح کرد: با این وجود تاکنون این تدابیر قوی نبوده است و نیازمند اتخاذ تدابیر قوی هستیم.

وی درباره اتهامات یکی از اعضای دولت که سؤال یکی از حاضران بود، گفت: اولاً کسی حق ندارد درباره اتهامات فردی که در محاکم قضایی ثابت نشده است، حرفی بزند، پرونده‌ای بود و به دادگاه ارسال کردیم و منتظر رسیدگی هستیم، آنچه درباره من گفته شد خلاف و دروغ بود که دلیل آن را هم گفتم.

پورمحمدی گفت: هر کس با فساد مبارزه کند باید تاوان آن را هم بدهد، هر کس بخواهد دست خطاکار را قطع کند باید خسارت آن را بدهد، آنها هم اگر مطلبی دارند باید به دادگاه ارسال کرده و دادگاه رسیدگی کند ولی چرا تهمت‌ زده و به جای دادگاه این مسائل را از تریبون عمومی مطرح می‌کنند؟

چالش انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برنامه اقتصادی و اداری است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که نقطه چالش انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست، تاکید کرد: من فکر می‌کنم نقطه چالش انتخابات آینده برنامه اقتصادی و اداری است که در فضای آینده انتخابات جدی خواهد بود.

وی گفت: اگر در فضای انتخابات اخلاق‌مداری حاکم باشد این مسائل به حاشیه‌های مضر نخواهد انجامید ولی اگر بی‌اخلاقی باشد به کشمکش‌های ناروا و ناصحیح کشیده می‌شود؛ بنابراین باید از کارهای ناصواب پرهیز شود.

پورمحمدی افزود: اگر بنا باشد هر کسی در فضای انتخاباتی حق و یا ناحق به هر کسی مسئله‌ای را نسبت دهد می‌تواند جزو چالش‌های انتخابات قرار گیرد.

تحریم ها و بی‌تدبیری‌ها بر وضعیت اخیر بازار ارز اثر گذاشته است

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان برای تحریم چاره‌ای اندیشیده‌اند، تصریح کرد:: اینکه از دشمن انتظار داشته باشیم کوتاه بیاید این طور نخواهد شد، دشمن به دشمنی خود می‌پردازد، او می‌خواهد ما را مضمحل کند، راهی جز مقاومت نداریم.

پورمحمدی گفت: مهم این است که این مقاومت با هزینه کمتر صورت بگیرد، باید دقت کنیم تا چه مقدار می‌توان با برنامه‌ریزی هزینه مقاومت را کاهش دهیم، می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم تا مشکلات اقتصادی کشور را کاهش بدهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به یکی از روحانیون حاضر در جلسه که پرسید، دلیل خروج وزرای کارآمدی مانند شما و دیگران از کابینه چه بود و آیا جریان انحرافی در این زمینه نقشی داشت، تصریح کرد: دولت رئیس داشت و رئیس این چنین تصمیم گرفت و فعالیت‌های ما را مفید ندانسته‌اند، حتماً آقای رئیس‌جمهور و رئیس دفترشان نقش زیادی داشتند.

وی همچنین در پاسخ به یکی از حاضران درباره وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات نهاد توانمندی است و خدمات بزرگی برای کشور در این سال‌ها انجام داده است.

پورمحمدی تاکید کرد: وزارت اطلاعات از دوم خرداد کمی تضعیف شد، بعد از دوم خرداد نگاه‌ها به وزارت اطلاعات معیوب بود ولی حتماً باید حمایت شوند، نیروهای بسیار توانمندی در این وزارتخانه حضور دارند.

پورمحمدی در واکنش به سؤال یکی از طلاب بنابی که پرسید دلیل کاندیداتوری شما در انتخابات چیست و چه برنامه‌ای برای کشور دارید، گفت: اگر تکلیف باشد، فضا بطلبد و حس کنم حمایت و همراهی است خودم را در این معرض قرار می‌دهم، هر چه اراده خدا باشد محقق می‌شود و ما برای تکلیف آماده‌ایم.

وی افزود: وقتی هم وارد این صحنه شدیم برنامه ارائه می‌کنیم ولی معتقدیم هر برنامه‌ای باید وضعیت فعلی کشور را اصلاح کند، هر فرد وارد این عرصه شود باید بتواند برنامه‌ای برای اصلاح در امور مختلف ارائه دهد تا این وضعیت به شکل مناسبی تحول پیدا کند، باید بتواند شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول