به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از مدیریت روابط عمومی و مشارکتهای مردمی حوزه معاونت خدمات شهری، خلیلالله کاظمی اظهار داشت: حوزه خدمات شهری به دلیل نوع ارتباطی که با شهروندان دارد در مجموعه شهرداری بیشترین ارتباط رفتاری و حضوری را با شهروندان دارد.
وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این ارتباط مناسب را به صورت دو سویه برقرار کنیم و به عبارتی، افرادی که در شهر به عنوان شهروند ساکن هستند وظایف خود را در قبال شهر بدانند و هم به نوعی دستگاههای اجرایی و شهرداری نیز بتوانند وظایفشان را در جهت بهبود بهتری برنامهریزی کنند، این مجموعه راهاندازی شد.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد عنوان کرد: در صلاحیتی که برای شورای حل اختلاف تعیین شده است؛ این شورا محدود به حوزه خدمات شهری نیست و بسیار گستردهتر به این موضوع فعالیت میکند.
کاظمی یادآورشد: مطمئنا با تعامل دو سویهای که بین شهروندان و دستگاههای اجرایی صورت میگیرد، بسیاری از درخواستهایی را که از شهروندان داریم را میتوان سر و سامان داد، بدون اینکه طرح دعاوی را از طرف مراجع قضایی و دادگستری داشته باشیم.
وی افزود: سعی میکنیم با ارائه خدمات مناسب؛ انتظاراتی که شهروندان دارند را با ایجاد یک فضای مطمئن و خوب در سطح شهر ایجاد کنیم.
کاظمی تصریح کرد: ایجاد شورای حل اختلاف در شهرداریها تا کنون وجود نداشته و برای نخستینبار در حوزه شهرداری مشهد صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با وجود ضابطین قضایی خاصی که بتوانند در حوزه فعالیتهای شهرداری کمک کنند، شورای حل اختلاف در حوزه معاونت مشهد برای نخستینبار در کشور تشکیل شد.
انتهای پیام/و30/گ1003