اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان:

هدف بسیج هنرمندان اعتلای اندیشه‏های اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان گفت: وظیفه هنرمندان در قبال بسیجیان سنگین است و هدف از تشکیل بسیج هنرمندان اعتلای اندیشه‏های اسلامی است.

هدف بسیج هنرمندان اعتلای اندیشه‏های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریبرز حاتمی صبح امروز در اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج لرستان در پلدختر گفت: بهترین نوع هنر هنری است که انسان را به خدا نزدیک کند و ارتقا دهد.

وی افزود: هنرمند واقعی کسی است که با استفاده از هنر به بالاترین راه دست یابد که شهیدان بالاترین عرصه هنر خود را به پروردگار عالم نزدیک کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان با بیان اینکه هنرمندان باید توانایی بسیج را با زبان قلم و با ظرافت هنر به تصویر بکشند، گفت: هدف بسیج هنرمندان اعتلای اندیشه‏های اسلامی است.

در ادامه مدیر کانون بسیج هنرمندان پلدختر گفت: هنر زبان ناطق جامعه است که در قالب عرصه‌های مختلف فرهنگ والای اسلامی و ارزشی قابل انتقال به جامعه خواهد بود، زیرا هنرمند فردی متعهد و توانمند است که با قدرت قلم و توانی ذهنی خود زیبایی‌های الهی که ریشه در فطرت انسان دارد را به جامعه منتقل می‌کند.

غلامرضا محمودی افزود: واژه بسیج از واژگان آشناست، زیرا مفهوم واقعی آن آمادگی برای خدمت به کشور، نظام و مردم است و هنرمندان بسیجی برای این مهم به صورت داوطلبانه و برای انجام خدمت به فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی و پاسخ به نیازهای انقلاب و جامعه گرد هم می‌آیند و در عرصه جنگ نرم نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای بیان فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: هنرمندان بسیجی در زمینه ادبیات باید هنر خود را در اختیار دفاع و حمایت از ارزش‌های اسلامی قرار دهند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان پلدخترهدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادها در هنر نویسندگی و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی و ارتقا توانایی‌های اهل قلم در زمینه تکنیکی و محتوایی آثار عنوان کرد.

محمودی بر لزوم توجه به جایگاه هنر و هنرمند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به ویژه ایثار، جهاد و شهادت در جامعه تاکید کرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان پلدختر گفت: 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان ارسال شد که از بین این آثار 19 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد که از بین آنها چهار نفر به عنوان برترین به مرحله کشوری که چهارم مهر در استان گلستان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مراسم اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج لرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی، داوران و هنرمندان بسیجی شهرستان پلدختر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد این شهر برگزار شد.

در ادامه از 19 برگزیده جشنواره ادبیات داستانی بسیج لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول