اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

حضور خواهران طلاب در حوزه تبلیغ و پژوهش مهم‌ترین دستاورد دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: عرصه تبلیغ و پژوهش نیازمند حضور مستمر خواهران طلاب در مقابل دنیای کفر است و در این ارتباط حضور خواهران طلاب در حوزه تبلیغ و پژوهش مهم‌ترین دستاورد دینی است.

حضور خواهران طلاب در حوزه تبلیغ و پژوهش مهم‌ترین دستاورد دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در جمع خواهران طلاب حوزه‌های علمیه خراسان رضوی اظهار داشت: حوزه فقط مکانی برای آموزش تعالیم و معارف دینی نیست؛ خدمت به دین و جهان اسلام از بارزترین اهداف این کسوت مقدس است.

وی افزود: از دیدگاه قرآن علم دارای جایگاهی مقدس، جریانی برای اوج‌گیری به کمال انسانی و قرب به خداست اما قابل ذکرترین مسئله این است که آیا هر علمی و به هر شیوه‌ای سبب اوج گیری به کمال، فضائل انسانی و بشری می‌شود.

علم‌الهدی افزود: با وجود توسعه یافتگی و مدرنیتگی جهان امروز، دلیل روند رو به رشد گرفتاری، بدبختی و کشتارهای فجیع انسانی نسبت به قرون وسطی چیست؟ قرآن به طور مکرر از علم در راستای اوج‌گیری فضائل انسانی و دینی یاد می‌کند که در سایه ایمان و باورمندی به خدای متعال باشد.

وی تصریح کرد: انسان امروز در قبال دستیابی به امتیازات مدرنیته زیستی در عرصه انسانیت، عبودیت و کمال او در حال سقوط است و این علم بدون ایمان کار را به جایی رسانده که خونریزی و کشتارهای فجیع انسانی نمادی از پیشرفت علم و تکنولوژی بشر محسوب می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به افزایش جرائم و جنایات انسانی گفت: هر علم و دانستنی مقدس نبوده و جنایت‌های امروز معلول علم بی‌ایمان انسان است؛ اگر علم بر مبنای ایمان پایه‌گذاری شود شاهد ترفیع درجات معنوی و انسانی و انجام رسالت عظیم دینی انسان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: علم دینی علمی است که اهرمی برای تقویت انسانیت است و ایمان مومن باید سکویی برای پرش به کمال باشد؛ علم آمیخته با ایمان و معارف الهی مسیر صعود عبودیت را هموار می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه با دانشگاه تفاوت‌های اساسی دارد و علم دینی شغل و حرفه نیست بلکه رسالت و خدمت به اسلام و امام عصر(عج) است.

علم‌الهدی تاکید کرد: معنای انتخاب روحانیت با عنوان حرفه و مسیر زندگی لازمه تامین نیازهای مالی و مادی در حد نیاز و وقف خود و توانمندی‌هایش برای خدمت به نظام دینی و بشر اسلامی است که این خدمت در گرو آگاهی و آموزش معارف دینی محقق می‌شود.

امام جمعه مشهد در بیانات خود از مدیریت صحیح متولیان و مبلغان دین یاد کرد و افزود: یک مسلمان می‌تواند با مطالعه و به دور از تحصیل در حوزه به انسانی متدین و مومن شود اما تحصیل در حوزه نگاهی به آینده و دورخیزی برای فعالیت در مسیر دین و دفاع از آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مدیریت مبلغان و مدیران حوزه در راستای ورود دانشجویان طلبه به عرصه خدمت از تاثیرگذارترین تصمیم‌های آنان است.

علم‌الهدی گفت: امروز در عرصه دفاع از دین، خواهران و برادران روحانی باید همپای هم به ایفای نقش بپردازند و خواهران طلبه و روحانی در امر تبلیغ و پژوهش کارآمدترین و قوی‌ترین نیرو برای مقابله با تهاجم دشمن به اسلام هستند.

وی افزود: خواهران طلبه باید دورخیز و چشم‌انداز وسیعی برای رسیدن به درجه اجتهاد و فقه داشته باشند و تمام برنامه‌های آتی زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

علم‌الهدی با ابراز رضایتمندی از حضور زنان در جریان دینی و انقلابی گفت: شرایط ویژه اسلام در عصر حاضر به گونه‌ای است که تمام دنیای کفر انگشت اتهام را به سمت اسلام نشانه گرفته‌اند تا جهان اسلام را به ورطه تضعیف و نابودی بکشانند.

امام جمعه مشهد افزود: در این ارتباط زن طلبه انقلابی و مسلمان امروز باید به شکل جدی در خط مقدم جبهه مبارزه بر ضد کفر و الحاد فعالیت کند.

وی در پایان گفت: ذکر این نکته الزامی است که روحانیون، مبلغان و متولیان دینی باید در جریان نظام و انقلاب اسلامی خدمت کنند و فعالیت خودمختار و مستقل در خلاف مسیر انقلاب و نظام سبب ایجاد جریان‌های تحجر و زیر سوال بردن اسلام ناب محمدی می‌شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول