اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل:

مقوله گردشگری دینی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل گفت: مقوله گردشگری دینی در جامعه نهادینه شود.

مقوله گردشگری دینی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن چراغی ظهر امروز در مراسم ویژه گرامیداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در این شهرستان، اظهار داشت: وجود امامزادگان در هر منطقه از نشانه‎های لطف و رحمت خداوند به مردمان آن دیار است.

وی افزود: اگر کارکردهای معنوی این امامزادگان از سوی مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد، نقش بسیار سازنده و موثری در احیای ارزش‎های اخلاقی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان خواهد داشت.

چراغی در ادامه با اشاره به مقوله گردشگری دینی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، گفت: انسان معاصر در جهان پیشرفته امروزی هر چند در محاصره چند صد لایه جذابیت‌های زندگی مادی قرار گرفته است؛ ولی هنوز دین و گرایش‌های مذهبی نقش مهمی در زندگی پیروان ادیان مختلف ایفا می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: باید گفت با وجود تمام تلاش‌هایی که برای سست‌ کردن اعتقادات دینی در بین پیروان ادیان الهی صورت می‌گیرد، هنوز هیچ نیرو یا جذابیتی نتوانسته است مانع از گسترش باورهای دینی در بین انسان‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دین برای انسان‌های امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گواه این ادعا، تداوم و سیر صعودی سفر به مناطق مقدس و اماکن مذهبی در سراسر جهان است که حتی باعث شده امروز گردشگری مذهبی به زیرشاخه‌ای مهم از صنعت گردشگری تبدیل شود.

چراغی خواستار توجه بیش از پیش مسئولان در راستای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم شد و گفت: آنچه بیش از هر چیز، ضرورت توجه به مقوله گردشگری دینی را حائز اهمیت می‌سازد فرصت‌های مادی، معنوی و فرهنگی است که توسعه گردشگری دینی و جذب گردشگران دینی را برای هر کشوری به ارمغان می‌آورد و به همین علت، لزوم سیاست‌گذاری و ‌برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از توانایی‌های کشور در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول