اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

حضور رئیس جمهور در سازمان ملل برای کشور فرصت است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت بسیار خوبی برای کشور محسوب می‎شود.

حضور رئیس جمهور در سازمان ملل برای کشور فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد در جلسه ستاد تحول نظام اداری استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‎ها و ایثار یک ملت برای حفظ ارزش‎های انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس به صورت یک‎پارچه و با هدایت و رهبری رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در مقابل دشمنان ایستادگی کرده‎اند، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که استکبار و ضد انقلاب مجهزترین سلاح‎ها و تجهیزات را در اختیار داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه ملت ایران هشت سال بدون وقفه در یک صحنه شفاف، حماسه تاریخی و به یاد ماندنی را آفریده‎اند، اضافه کرد: بیش از 40 کشور با تجهیزات پیشرفته که برند خاص کشورهای تولیدکننده در آن نمایان بود، علیه ایران در جنگ حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه نیروها و فرماندهان ارتش‎های کشورهای مختلف در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شرکت داشته‎اند، تصریح کرد: اسناد حضور نیروهای نظامی سایر کشورها به صورت شفاف و روشن وجود دارد.

رئوفی‎نژاد با اشاره به اینکه استکبار جهانی با حضور خود در جنگ تحمیلی و حمایت از عراق شرایط ایجاد شده امروز را پیش‎بینی نکرده بود، ادامه داد: دشمنان نمی‎دانستند که امروز با افزایش سطح آگاهی مردم عملکرد آنها زیر سوال می‎رود.

وی با بیان اینکه جوانان کشور و زنان و مردان با وحدت و یکپارچگی و با لبیک به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در مقابل کفر و دشمنان ایستادگی کردند، یادآور شد: ایمان و باور قوی و اراده محکم مردم در دوران دفاع مقدس سبب شده است که امروز از آن دوران به بزرگی و با افتخار یاد کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز همه آنهایی که مقابل ایران صف ‎آرایی کرده بودند، شرمنده ملت ایران هستند، تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها سربلند و الگو است.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر رسیدن به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران مصمم هستیم، ادامه داد: عزت و افتخار ما مدیون شهدا است و باید راه آنها ادامه‎دار باشد.

رئوفی‎نژاد به حضور مقتدرانه احمدی‏‌نژاد در مجمع عمومی اشاره کرد و تاکید کرد: این امر یکی از افتخارات دولت دهم به شمار می‎رود.

وی با تاکید بر اینکه دکتر احمدی‎نژاد به نمایندگی از 120 کشور غیر متعهد در مجمع عمومی حضور پیدا می‎کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اراده قوی رئیس جمهور و حمایت مردم، وی از این فرصت و ظرفیت به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران استفاده کند.

استاندار زنجان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف دولت دهم از تفویض اختیارات به مسئولان استانی جلوگیری از فرصت‌‌سوزی، سرعت در انجام امور و پیشگیری از اعمال سلیقه در برخی از امور بوده است، اضافه کرد: جلوگیری از برخی از مسائل ایجاد انحراف در امور نیز از دیگر اهداف دولت در این رویکرد مهم به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه اختیارات تفویض شده به استانداران در چارچوب آیین‌نامه و بر اساس قوانین است، یادآور شد: با اعمال این قانون کارها با سرعت بیشتر و راحت‎تر انجام می‎شود.

رئوفی‎نژاد در زمینه فضاها و ساختمان‎های مازاد دولتی در استان زنجان نیز با اشاره به اینکه تعیین تکلیف این فضاها جدی گرفته شود، تصریح کرد: ساختمان‌هایی که در روستاها قرار دارند با تعامل بین دستگاه‎ها مورد استفاده دستگاه‎های اجرایی نیازمند قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فضاها و ساختمان‌های مازاد سازمان جهاد کشاورزی بر اساس دستور هیئت وزیران فروخته و درآمد حاصل از آن به منظور تقویت صندوق توسعه کشاورزی استان مورد استفاده قرار می‎گیرد، خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و به منظور پرداخت تسهیلات به کشاورزان به صندوق توسعه کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی در زمینه عزل و نصب مدیران استانی نیز با تاکید بر اینکه این امر یکی از ابزار مدیریتی در استان‎ها محسوب می‎شود، اضافه کرد: عزل و نصب مدیران بر اساس تعامل بین استاندار و وزیر مربوطه صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول