اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان:

روحیه عاشورایی در دفاع مقدس رمز پیروزی ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تدبیر امام راحل برای مردمی‌کردن دفاع گفت: با این تدبیر دشمن با ملتی روبه رو شد که روحیه عاشورایی داشت.

روحیه عاشورایی در دفاع مقدس رمز پیروزی ملت ایران بود

به گزارش خبرنگار فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی در دیدار با خانواده‌های شهدا که با حضور خادمان امام رضا (ع) در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، ضمن عرض ارادت به شهدای دفاع مقدس، از خانواده‌های آنها برای تربیت فرزندانی که برای اسلام جنگیده و جانشان را فدا کردند، تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با همه توان خود به میدان آمد تا انقلاب را به شکست بکشاند، افزود: آنها از هیچ اقدامی از جمله جنایت در محراب‌های نماز اجتناب نکردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران را با دستور استکبار و برای نابودی قطعی انقلاب ایران دانست و اضافه کرد: صدام پس از کودتای بدون خونریزی همه مخالفان داخلی را سرکوب و خود را آماده جنگ با ایران کرد در شرایطی که به واسطه انقلاب نیروهای مسلح ایران آمادگی مقابله با ارتش عراق را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان برای جلوگیری از صدور انقلاب صدام را تحریک به آغاز جنگ علیه ایران کردند، اضافه کرد: بیش از 40 کشور از جمله ابرقدرت‌های شرق و غرب و همچنین کشورهای عربی از جمله حامیان مالی و تجهیزاتی صدام بودند.

سردار کرمی خصوصیات خاص صدام از جمله جاه‌طلبی برای رهبری در جهان عرب را از جمله خصوصیاتش برشمرد و گفت: وی در طول حکومتش بین 2 تا 4 میلیون نفر انسان را از بین برد.

وی به هشدارهای امام راحل در روزهای قبل از آغاز جنگ به بعثی‌ها و همچنین بعد از آغاز جنگ به مردم اشاره کرد و افزود: مدیریت امام خمینی (ره) در جنگ رمز پیروزی در جنگ بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به وعده صدام برای مصاحبه در میدان آزادی تهران، 10 روز بعد از آغاز جنگ اشاره کرد و ادامه داد: مردمی‌کردن دفاع موجب بر هم ریختن محاسبات دشمنان ایران شد.

وی مردمی‌شدن دفاع را از تدابیر امام راحل اعلام کرد و افزود: مردم عاشورایی و ولایت‌مدار ایران با شعار «هیهات مناالذله» تمامی برنامه‌ریزی‌های صدام و حامیان بین‌المللی وی را برای فتح زودهنگام تهران بر هم ریختند.

سردار کرمی جنگ صدام با ایران را جنگ جهانی در جغرافیای کوچک عنوان کرد و گفت: در جنگ از 18 کشور اسیر گرفته شده بود که برای کمک به صدام و نیروهای بعثی با ایران می‌جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی جنگ برای جغرافیا نبوده است، خاطرنشان کرد: این جنگ در واقع جنگ حق و باطل، جنگ کفر با اسلام و جنگ عقیده بود و به همین علت هم بود که مردم برای دفاع از ایران و انقلاب بسیج شده و در همان آغاز جنگ، دشمن را زمین‌گیر کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه سخنانش به یادآوری خاطرات جنگ پرداخت و گفت: هیچ تحلیل‌گر نظامی نمی‌توانست تصور کند که رزمندگان ایران با عبور از اروند با آن همه موانع، عملیات را با موفقیت به انجام رسانند.

وی همچنین به راهبردی‌بودن نقش پرچم امام رضا (ع) در جنگ اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام در مواقع سختی به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شدند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه صدام در واقع به نیابت از ابرقدرت‌های آن زمان با ایران جنگید، تصریح کرد: آنچه که تکلیف جنگ را مشخص کرد تجهیزاتی نبود که استکبار در اختیار صدام می‌گذاشت بلکه انگیزه و فرهنگ عاشورایی مردم ایران بود.

وی به تجلیل امام راحل از مردم ایران اشاره کرد و گفت: ایشان مردم ایران را بهتر از مردم زمان رسول‌الله معرفی کرده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عزتمندی ایران و ایرانی را در جهان کنونی مدیون پایداری مردم دانست و اضافه کرد: جوانان و نسل امروز ایران هم به مانند گذشتگان با ایمان و انگیزه خود در صحنه حضور دارند و در مقابل دشمنان پایداری می‌کنند.

وی به اقدامات رزمندگان به هنگام آماده‌شدن برای عملیات‌ها هم اشاره کرد و گفت: در واقع شب‌های عملیات به نوعی مسرت را در بین رزمندگان به همراه می‌آورد که از جمله آنها اصلاح دامادی و همچنین مراسم حنابندان بود که در شب‌های عملیات برگزار می‌شد.

سردار کرمی به آمادگی رزمندگان سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برای بازسازی عملیات والفجر هشت در گاوازنگ هم اشاره کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول