اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتای خراسان رضوی هشدار داد

‌‌انتشار تصاویر خصوصی توسط افراد فرصت‌طلب در فضای سایبری

خبرگزاری فارس: پلیس فتای خراسان رضوی با توجه به سوء‌استفاده افراد سودجو در انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای سا‌یبری نکات امنیتی به کاربران اینترنت گوشزد می‌کند.

‌‌انتشار تصاویر خصوصی توسط افراد فرصت‌طلب در فضای سایبری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" سید محسن عرفانی" رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی با توجه به خطرات احتمالی انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای سایبری توسط افراد فرصت‌طلب اظهار کرد: متاسفانه افراد فرصت‌طلب با به دست‌ آوردن تصاویر شخصی افراد با شیوه‌های مختلف و انتشار آنها در فضای سایبری اقدام به اخاذی از افراد می‌کنند که شهروندان با رعایت مواردی از قبیل عدم مراجعه به مراکز غیرقانونی و فاقد مجوز برای فیلمبرداری، تعمیر تلفن همراه و رایانه،‌ اعتماد بی‌جا به آگهی‌های جراید،‌می‌توانند جلوی این خطرات احتمالی را بگیرند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که بعضا به سوءاستفاده‌های غیراخلاقی منجر می‌شود، فعالیت واحدهای غیرمجاز تصویربرداری است که این واحدهای غیرمجاز با درج آگهی در روزنامه‌ها با خیالی آسوده از طریق دادن رمز و کد با مشتری‌هایشان ارتباط برقرار می‌کنند تا در صورت رخ دادن اشتباه و انجام کار غیرقانونی، مشتری نتواند شکایت کند و بهترین راه مقابله با این قبیل متخلفان مراجعه به مراکز دارای مجوز رسمی است.

سرهنگ عرفانی در ادامه به کاربران هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی اعم از تصاویر و فیلم‌های خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت عضویت در شبکه‌های اجتماعی موارد امنیتی را رعایت کنند.

وی در پایان یادآور شد: نشر آکاذیب علیه دیگران و انتشار اطلاعات شخصی افراد بدون اطلاع آنها به قصد ضرر رساندن به افراد در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهند داشت.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول