اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد

ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس بهترین راهکار مقابله با تهاجم تبلیغاتی دشمنان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس بهترین راهکار مقابله با تهاجم تبلیغاتی دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهروز اثباتی در جمع فعالان عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا مشهد اظهار کرد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر در عرصه ایثار و شهادت نیز همواره پیشتاز هستند و امروز چشم امید انقلاب اسلامی به فعالیت‌های آنان دوخته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی ایران تنها در حوزه علمیه نوعی مدیریت انقلابی در زمینه تحقیقات وجود داشت و دانشگاه‌های کشور در آن زمان کاملاً تحت سلطه رژیم ستمشاهی بودند و دروس مربوط به مدیریت فرهنگی و یا مدیریت تبلیغات در آن‌ها تدریس نمی‌شد.

اثباتی در ادامه با اشاره به سابقه مدیریت تبلیغات در غرب گفت: مدیریت مدرن تبلیغات در کشورهای غربی دارای سابقه‌ای نزدیک به 700 سال است و البته غربی‌ها در طی این دوران برای نهادینه‌کردن این مسئله جنگ‌ها و همچنین شهرسوزی‌های بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند.

وی بیان کرد:‌ ماهیت و تکنیک تبلیغات در غرب همواره یکسانند و در این میان تنها ابزارهای آنها است که دائماً تغییر می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ از سوی دیگر در جمهوری اسلامی ایران مدیریت فرهنگی و تبلیغاتی سابقه‌ایی 33 ساله دارد اما در طی همین مدت کوتاه دستاوردهای فراوانی را در این حوزه کسب کرده‌ایم.

اثباتی گفت: یکی از بزرگترین هنرهای امام راحل این بود که حوزه تبلیغات را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یک حقیقت مطرح کرد و آن حقیقت چیزی جز تبلیغات اسلامی نبود.

وی با اشاره به علل موفقیت ایران در عرصه تبلیغات فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ ایدئولوژی اسلامی اولین و مهم‌ترین عامل رشد بی‌سابقه ما در مقابل حرکت 700 ساله دشمنان نظام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد:‌ علاوه بر این باید اذعان کرد که مرجعیت و ولایت فقیه نیز در موفقیت‌های تبلیغاتی ما نقش بی‌بدیلی داشته‌ است و همین مسئله است که امام راحل همواره از ولایت فقیه به عنوان اصلی پیش‌رو و مترقی یاد می‌کرد.

اثباتی با اشاره به نقش توده‌های مردم به عنوان سومین عامل موفقیت در عرصه تبلیغات گفت: توده‌های مردمی همواره تابع رهبری و ولایت فقیه هستند و از سازوکارهای پیشگیری شده تبعیت می‌کنند. 

وی یادآور شد: تنها مشکلی که در حال حاضر در عرصه تبلیغات فرهنگی وجود دارد این است که هنوز ساختار و سازماندهی مشخصی در این زمینه نداریم و به بلوغ کافی نیز نرسیده‌ایم البته تحقق این مسئله یک امر طولانی‌مدت است و نیاز به کار متمادی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش فعالان فرهنگ و هنر دفاع مقدس عنوان کرد:‌ آینده را همواره شناخت مناسب از گذشته می‌سازد و از همین رو باید ما نیز نسبت به گذشته تبلیغاتی خود شناخت کافی داشته باشیم و این وظیفه‌ای است که برعهده فعالان هنری دفاع مقدس است.

اثباتی گفت: نزدیک به 7 هزار و 500 کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها 20 کتاب در حوزه تبلیغات دفاع مقدس وجود دارد و باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای دیگر ثبت تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر اسلامی و همچنین فرهنگ دفاع مقدس است و اگر این امر محقق شود می‌توان با عربده‌کشی‌های تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: باید کنگره‌ای برای شهدای تبلیغات برگزار شود زیرا این دسته از شهدا جزو مظلوم‌ترین و غریب‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستند و باید شخصیت‌ آنها را به عنوان بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این مملکت به خوبی برای مردم تبیین کرد.

اثباتی بیان کرد: علم تبلیغات هر روز تئوری‌های جدیدی صادر می‌کند و گرچه ما در این زمینه تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم اما نباید به همین سطح اکتفا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به فیلم اهانت‌آمیز به شخص پیامبر مکرم اسلام ابراز کرد: غربی‌ها نه دین دارند و نه هنر و اخلاق را به خوبی می‌شناسند و کاملا‌ً احساس کرده‌اند که اسلام در حال تسخیر دنیا است و به همین دلیل دست به چنین اقدامات مذبوحانه‌ای می‌زنند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول