اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

مفهوم نظارت در سیستم اداری سنجش فعالیت‌های کارکنان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نظارت بر کارکرد دستگاه‌ها در سیستم‌های اداری به مفهوم سنجش میزان فعالیت‌های کارکنان و مدیران محسوب می‌شود.

مفهوم نظارت در سیستم اداری سنجش فعالیت‌های کارکنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ مدیران دستگاه‌های مختلف با این دیوان یکی از دلایل موفقیت فعالیت‌های دولتی در استان است.

وی افزود: بحث نظارت بر امور اداری و فعالیت‌های مختلف ادارات و نهادها در اسلام به عنوان یکی از امور اساسی محسوب می‌شود که در دنیای امروز نیز یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد و استانی است.

دیزج نژاد با اشاره به اصل 58 قانون اساسی بیان داشت: این قانون نشانگر این امر است که در نظام اسلامی دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی بر امور مختلف دولتی بوده و به همین دلیل باید از افراد مجرب و شایسته تشکیل شود.

وی اضافه کرد: اگر در متن قانون ملاحظات انجام نشود این امر به معنای عدول از قانون اساسی و انحراف است که خود یک جرم محسوب می‌شود بنابراین دیوان محاسبات وظیفه‌ای بس سنگین بر عهده دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به این نکته که نظارت به مفهوم سنجش میزان فعالیت کارکنان است، تصریح کرد: تأمین اعتبار برای ادارات به نوعی دارای رابطه مستقیم با فعالیت ادارات دارد و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این بخش مبذول شود تا شاهد فعالیت بهتر دستگاه‌های مختلف باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی یکی از مشکلات عمده در دستگاه‌های اداری است که باید به آن توجه شود و در آینده شاهد تحقق این امر در محیط‌های اداری و دولتی باشیم.

دیزج‌نژاد اذعان داشت: بهترین نظارت در اسلام، نظارت درونی دینی است که خوشبختانه در نظام اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت نهادهای دولتی و حتی غیردولتی محسوب می‌شود و متولی این امر نیز دیوان محاسبات به شمار می‌آید.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در پایان گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل جایگاه خاص جغرافیایی دارای تنوع مدیریتی است که لازمه مدیریت در چنین استانی آشنایی با حوزه‌های مختلف و همچنین فعالیت در حوزه‌های سخت‌کاری است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول