اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نقش پررنگ مهدی و فائزه هاشمی در فتنه 88 / اقدام قاطعانه قوه قضائیه لازم است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نقش پررنگ مهدی و فائزه هاشمی در فتنه 88 خبر داد و گفت: اقدام قاطعانه قوه قضائیه لازم است.

نقش پررنگ مهدی و فائزه هاشمی در فتنه 88 / اقدام قاطعانه قوه قضائیه لازم است

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: قوه قضائیه در موضوع فتنه سال 1388 عملکرد بسیار مطلوبی داشت و اگر همین رسالت قانونی خود را همچنان ادامه دهد، بخش بسیار عظیمی از وعده‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحقق عدالت حادث می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تصمیمات قوه قضائیه در مسائل سیاسی، اجتماعی و تقنینی، حفظ امنیت است و حضرت امام خمینی (ره) نیز بارها اشاره کرده بودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و این تاکید ایشان ناظر بر حفظ امنیت است.

کریمی‌قدوسی گفت: اگر جریان‌هایی تلاش کنند که نظام مقدس اسلامی را دچار اختلال امنیتی کنند و حتی برای حذف ولایت فقیه برنامه‌ریزی انجام دهند، مردم به‌شدت با آنها برخورد خواهند کرد و تاریخ جمهوری اسلامی ایران سرشار از تظاهرات و راهپیمایی‌هایی است که مردم در مقابل فتنه‌گران و مخل‌کنندگان امنیت انجام داده‌اند و 9دی ماه بهترین نمایشگر حضور مردم در این عرصه بود.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی بیان کرد: در سراسر فتنه سال 88، نقش پررنگ مهدی و فائزه هاشمی کاملا به چشم می‌خورد و این مسئله‌ای نیست که تنها خواص جامعه از آن آگاهی داشته باشند، بلکه عموم مردم نیز از این قضایا اطلاع دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: اساس اقدامات و رویکردهای مهدی هاشمی در تمامی مواضع سیاسی‌اش این بود که ولایت فقیه را حذف کند و به دنبال آن، نظام را در اجرای امور سیاسی و اجتماعی، ناکارآمد نشان دهد.

کریمی‌قدوسی افزود: مهدی هاشمی در دوران انتخابات سال 1388، رئیس ستاد قیطریه بود و همانطور که همگان نیز می‌دانند، ایشان در ستاد قیطریه عده‌ای از اراذل و اوباش را دور خود جمع کرده بود و در تمامی جلساتی که با محوریت فتنه‌گران انجام می‌شد، مهدی هاشمی همواره حضوری پررنگ داشت.

وی تاکید کرد: این مسائل در اسنادی که بعد از انتخابات از کانون‌ها و ستادهای تبلیغاتی فتنه‌گران بیرون آمد، مشخص شد و مردم نیز در جریان این وقایع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بهارستان نهم عنوان کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، تاکنون به مهدی هاشمی دسترسی نداشت و در حال حاضر که وی در ایران حضور دارد، باید برخوردی قاطعانه و توام با عدالت با ایشان انجام شود.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: مهدی هاشمی با حمله به ولایت فقیه، میراث امام و شهدا را نادیده گرفت و لازم است که قوه قضائیه برخوردی صریح با ایشان داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم رأیی که برای مهدی هاشمی صادر می‌شود، مانند رای فائزه هاشمی نباشد و دستگاه قضا در این زمینه قاطعیت بیشتری داشته باشد.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: در روزهای اخیر تحلیل‌هایی ارائه شده بود مبنی بر این که مهدی هاشمی در دوران حضور خود در لندن، با ارتباطاتی که با شبکه‌های سیاسی فعال در آنجا و همچنین عناصر مطرودی مانند مهاجرانی و یا فاتح برقرار کرده بود، به دنبال این بود که برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برنامه‌ریزی کند و قطعا اقدام قاطعانه قوه قضائیه می‌تواند از اقدامات بعدی فتنه‌گران جلوگیری کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول