اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌پژمانفر در گفت‌وگو با ‌فارس:

‌‌مهدی و فائزه ‌هاشمی در برابر محاکمه نباید مصون باشند/ دستگاه قضایی کوتاه نیاید

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال آن هستند که عملکرد دستگاه قضایی در قضیه فرزندان هاشمی را در حالی که هنوز حکمی صادر نشده، سیاسی نشان دهند.

‌‌مهدی و فائزه ‌هاشمی در برابر محاکمه نباید مصون باشند/ دستگاه قضایی کوتاه نیاید

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد اظهار کرد: برخورد دستگاه قضایی در قضیه فرزندان آقای هاشمی، حداقل وظیفه و کمترین انتظاری است که مردم از دستگاه قضایی کشور دارند و یکی از شعارهای انقلاب اسلامی نیز تحقق عدالت بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افراد باید در قبال تخلفاتی که انجام می‌دهند، پاسخگو باشند و هیچ مصونیتی برای هیچ فردی با هر جایگاه سیاسی، نباید وجود داشته باشد.

پژمانفر گفت: سیر قانونی این مسئله نیز باید از طرف قوه قضائیه با قاطعیت سپری شود و سپس درباره ابعاد این مسئله بهتر می‌توان اظهارنظر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی بهارستان نهم عنوان کرد: در بسیاری از مقاطع انقلاب اسلامی ایران، قوه قضائیه بی‌طرفی و قاطعیت خود را نشان داده است و این مسئله در بسیاری از موارد برای برخی تلخ بوده است و حتی نوه امام خمینی (ره) نیز در مقطعی از انقلاب در برابر قانون جمهوری اسلامی ایران پاسخگو بود.

پژمانفر بیان کرد: قوه قضائیه یک قوه مستقل است و همان‌طور که در قانون نیز ذکر شده است، قضات باید به دور از فضاهای سیاسی و فشارهای بیرونی احکام خود را صادر کنند و رای آنها باید کاملا مستقل باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در آرای صادرشده، نیاز به تجدیدنظر باشد و در قانون این مسئله کاملا پیش‌بینی شده است و برای افراد این امکان فراهم شده تا به آرای صادرشده اعتراض کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که آرای قوه قضائیه را سیاسی نشان بدهند، افزود: سیاسی کردن رویکردهای قوه قضائیه در مسئله‌ای مانند فرزندان آقای هاشمی که هنوز حکمی نیز صادر نشده است، نوعی جوسازی از طرف برخی از سایت‌ها و خواص است و آنها اهداف دیگری را از این مسئله دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول