اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

تغییر ساختار نظام تربیتی برای پرورش نیروی انسانی خلاق است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: تغییر ساختار نظام تعلیم و تربیت در جهت تربیت پرورش نیروی انسانی مبتکر و خلاق پشتوانه جمهوری اسلامی ایران است.

تغییر ساختار نظام تربیتی برای پرورش نیروی انسانی خلاق است

سید ضیاء موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن تبریک تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زیرساخت‌های تحول بنیادین که از مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب است در حال اجرا بوده و با همراهی فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان گام‌های موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

وی طرح تحول بنیادین را لازمه نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: معلم، مفسر و بیان‌کننده اهداف بلند طرح تحول بنیادین است و از این جهت نظام تعلیم و تربیت تمام توان خود را در این امر خطیر به کار گرفته تا در مسیر این تحول جایگاه و شأن معلم، نوع نگاه جامعه به معلم و نوع نگاه مردم به نظام تعلیم و تربیت را ارتقا بخشد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه در سند ملی آموزش و پرورش معلم و مدرسه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، اظهار کرد: در این سند معلم به عنوان رکن اصلی نظام آموزش و پرورش و مدرسه نیز به عنوان کانون تحول فرهنگی قلمداد شده است.

وی ادامه داد: علت اینکه مبانی و ساختار نظام تعلیم و تربیت تغییر و تحول یافته است این است که نیروی انسانی مبتکر پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا سرفراز کند.

موسوی ضمن تاکید بر همکاری فرهنگیان تصریح کرد: امید است فرهنگیان این شهرستان با دلگرمی و همکاری با آموزش و پرورش قدم‌های بلندتری در مسیر مؤلفه‌های تحول بنیادین با محوریت «تهذیب، تحصیل، ورزش» و در نهایت پرورش نیروی انسانی که مهم‌ترین ویژگی آن خلاقیت، ابتکار و نوآوری است، بردارند و برون‌داد این تلاش دسته جمعی دانش آموزی شود که برای زندگی و جامعه آینده خود مفید باشد و در مسیر تعالی قدم بردارد.

وی با اشاره به تغییر ساختاری و محتوایی نظام آموزش و پرورش اضافه کرد: محتوای کتاب درسی از لحاظ مبانی و ارزش‌های دینی بر اساس فرهنگ بومی، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ایرانی و اسلامی تدوین شده است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم از تامین 53 نیرو برای تدریس در پایه ششم خبر داد و گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ مشکلی در هیچ منطقه شهرستان نداریم و امیدواریم ساماندهی تجهیزات آموزشگاه‌ها و تجهیز سیستم هوشمندسازی مدارس نیز انجام شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مدارس قرآنی و اضافه شدن زنگ اذان در مدارس خبر داد و افزود: نماز جماعت در مدارس بدون وقفه اجرا می‌شود.

موسوی تصریح کرد: از فرهنگیان شهرستان انتظار می‌رود در مسیر تحول با همدلی و دستانی پرمهر و کلامی زیبا از دانش آموزان خود با آغوشی باز استقبال کرده و همچنین از دانش آموزان انتظار می‌رود که احترام و ارادت ویژه به معلمان و تلاش در کسب علم و دانش و رسیدن به سکوی افتخار ملی را سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهند.

وی اضافه کرد: همدلی و ظرفیت‌ها باید در جهت توسعه آموزش و پرورش شهرستان و ارتقای دانش آموزان شهرستان باشد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به افتخارات علمی دانش آموزان شهرستان اظهار کرد: روند رو به رشد کسب رتبه‌های

دو رقمی و سه رقمی و همچنین کسب رتبه اول المپیاد ریاضی توسط دانش آموزان شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برای آموزش و پرورش برخوردار است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول