اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان دشتی:

مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم لازم‌الاجراست

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان دشتی گفت: مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم برای تمام دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم لازم‌الاجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سالار مؤمنی صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دشتی گفت: هر چند پیشگیری از وقوع جرم در اجراء بند 5 اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عهده قوه قضاییه است امیدواریم همه دستگاه‌ها و نهادهای اسلامی عضو شورا و غیرعضو در راستای اجرایی کردن آیین‌نامه پیشگیری از وقوع جرم از تمام توان خود استفاده کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان دشتی افزود: همه کسانی که دغدغه آسایش مردم را دارند باید ظرفیت‌ها را برای محقق کردن پیشگیری از جرم به کار گیرند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم در دشتی یادآور شد: به استناد بند پنج اصل 156 قانون اساسی و بند سه سیاست‌های کلی قضایی پنج ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، آیین‌نامه داخلی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان‌ها تنظیم و به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده است.

مومنی گفت: طبق ماده سه تعیین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های ملی پیشگیری از وقوع جرم در چارچوب قوانین و سیاست‌های کلی نظام، تبیین نوع و محدوده وظایف هر یک از نهادها و سازمان‌ها در امر پیشگیری در چهارچوب وظایف قانونی آنها، اتخاذ تدابیر راهبردی در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و اجراء سریع احکام کیفری و اتخاذ تدابیر مناسب برای هماهنگی و توسعه همکاری بین دستگاه‌های مسئول در امر پیشگیری از برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: اتخاذ سیاست‌های لازم برای توسعه و گسترش فرهنگ پیشگیری و ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت سازمان‌های غیردولتی و مردمی، ارزیابی نتایج اجرای طرح‌ها و برنامه‌‌های ملی پیشگیری و ارزیابی عملکرد نهادهای مسئول در این زمینه و پیشنهاد اعتبارات لازم و اتخاذ تدابیر مناسب برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود در زمینه پیشگیری از طریق دولت و قوه ‌قضائیه قسمتی از وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب دشتی ضمن تقدیر از حضور اعضای شورا هدف از تشکیل نخستین جلسه شورا را آشنایی اعضا با همدیگر و آئین‌نامه پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و گفت: دین مبین ما برای پیشگیری از جرم و ناهنجاری‌ها جایگاه خاصی در نظر گرفته تا جایی که در دین ما اندیشه گناه کردن نیز منع شده است.

وی اضافه کرد: دین و روایت‌های دینی ما شیوه و روش انبیاء الهی، اولیاء و ائمه معصومین ما این است که جرم، جنایت، ناهنجاری و گناه را در نطفه خفه کنیم.

مؤمنی گفت: نظام ما، نظامی اسلامی است و قوانین ما بر گرفته از قوانین روح‌بخش الهی است و پیشگیری از وقوع جرم نمی‌تواند یک متولی خاص داشته باشد، بنابراین باید سعی کنیم زمینه ارتکاب جرم را در جامعه کاهش دهیم.

مؤمنی خاطر نشان کرد: برای شورای پیشگیری از وقوع جرم در دشتی یک دبیرخانه در نظر گرفته شده است که در حال حاضر چون دبیر آن دادستان است، در محل دادسرا مستقر شده و موضوعاتی که توسط اعضای شورا به ویژه موضوعاتی که در شهرستان در اولویت هستند را تهیه و به این دبیرخانه ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: این شورا دارای کارگروه‌های پنج‌گانه‌ای است که بعد از وصول موضوعات به شور گذاشته می‌شود و ما می‌توانیم در این زمینه به صورت تخصصی موضوعات را بررسی کنیم.

مومنی گفت: مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

در پایان پس از بحث و بررسی مقرر شد هر دو ماه یکبار جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان تشکیل و به موضوعاتی که اولویت دارند پرداخته شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول