اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

60 رودبان در رودخانه‌های گلستان به‌کارگیری شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در سال جاری 60 رودبان در رودخانه‌های استان به‌کارگیری شدند.

60 رودبان در رودخانه‌های گلستان به‌کارگیری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان صبح امروز در جمع مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: با توجه به سیل‌خیزی استان و سیل‌هایی که بین سال‌های 1380 تا 1384 در این منطقه به وقوع پیوست طرح کنترل جامع سیل برای گلستان آماده شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، طرحی در حوزه آبریز گرگانرود تهیه شد و برای پنج حوزه آبریز استان و حوزه‌های آبریز مشترک بین استان گلستان، سمنان و خراسان‌شمالی نیز تهیه و تنظیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با توجه به تعامل بسیار خوبی که بین بدنه اجرایی استان، استاندار گلستان و نمایندگان مجلس وجود دارد طرح جامع کنترل سیل در همه موارد دیده شد که مسائل مرتبط با کنترل سیل از جمله احداث سد، مهندسی رودخانه و نیز در بحث کنترل سیلاب، مدیریت عرصه و حوزه‌های آبریز مورد توجه است.

حیدریان اظهار امیدواری کرد؛ با پیگیری مجموعه اجرایی استان و مجمع نمایندگان، اعتبار خوبی برای طرح جامع کنترل سیل استان اخذ شود.

وی در خصوص ساخت و سازهایی که در روستای زیارت به صورت غیرمجاز صورت گرفته است اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با دادستان مرکز استان و اعضای شورای تامین صورت گرفت، مقرر شد تمام شهرداری‌ها برای هر گونه ساخت و سازی ملزم شوند که استعلام لازم را از دستگاه ذی‌ربط انجام دهند و هرگونه تخلفی که در این راستا انجام شود حتی اگر حین ساخت نیز باشد دیگر نیازی به طرح موضوع در مراجع قضایی نیست و با اخذ دستور دادستان شهرستان، تخریب صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: در گلستان از 2 هزار و 700 کیلومتر رودخانه‌ای که وجود دارد در حدود یک‌هزار و 100 کیلومتر رودخانه مطالعه تعیین حد حریم بستر انجام شده است و بعد از آگهی در روزنامه این حریم برای رودخانه کاملاً مشخص می‌شود.

حیدریان ادامه داد: دستگاه‌هایی که در سطح شهر و روستا و یا حتی خارج از این محدوده نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کنند وظیفه‌ دارند که استعلام انجام داده و چنانچه تخلفی در این زمینه دیده شود یقیناً با اخذ مجوز از مراجع قضایی تخریب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول