اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور عنوان کرد

ارائه تسهیلات ویژه به قالیبافان زلزله‌زده / وجود 18 هزار کارگاه قالیبافی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از اختصاص وام و تسهیلات ویژه به قالیبافان مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: 18 هزار کارگاه قالیبافی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد.

ارائه تسهیلات ویژه به قالیبافان زلزله‌زده / وجود 18 هزار کارگاه قالیبافی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن صالحی‌مرام ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و ورزقان، تاکید کرد: پس از ارزیابی‌های کارشناسان مبنی بر میزان دقیق خسارات وارده به کارگاه‌ها در این مناطق، مبالغی برای تجهیز کارگاه‌ها و نیز آغاز به کار مجدد هنرمندان بومی این شهرستان‌ها اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان بیش از 18 هزار کارگاه قالیبافی، ورنی‌بافی، گلیم و جاجیم وجود داشت که طبق برآوردهای اولیه نزدیک به 12 هزار کارگاه از حادثه تلخ زلزله آسیب و خسارت دیده‌اند.

صالحی‌مرام خاطرنشان کرد: به محض آماده شدن نهایی محل اسکان زلزله‌زدگان، تسهیلات لازم برای آغاز به کار هنرمندان دست بافته‌های داری در این منطقه فراهم خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، گلیم و ورنی‌ را مهم‌ترین تولیدات صنایع‌دستی‌ روستاهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی مجدد این کارگاه‌ها منجر به رشد اقتصاد خانواده‌های زلزله‌زده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار یادآور شد: شمال آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان‌های اهر و هریس بخش اعظمی از تولیدات ورنی، جاجیم و گلیم استان و کشور را تولید می‌کنند که بسیاری از این کارگاه‌ها بر اثر زلزله دچار خسارت‌های فراوان شده‌اند.

تراب محمدی تصریح کرد: با نظر مساعد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تصمیماتی مبنی بر جبران آسیب‌ها و خسارات مالی وارد شده به هنرمندان این رشته‌ها در مناطق زلزله‌زده اتخاذ خواهد شد.

در این دیدار چند ساعته از روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و ورزقان، از دو بانوی قالیباف روستای «دغدغان» به دلیل ادامه فعالیت قالی‌بافی پس از زلزله در کنار چادرهای محل سکونتشان، تقدیر شد. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول