اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد

تدوین استانداردهای زیست‌محیطی دریاچه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: استانداردهای زیست‌محیطی دریاچه‌های کشور تدوین شد.

تدوین استانداردهای زیست‌محیطی دریاچه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالرضا کرباسی بعد از ظهر امروز در جشنواره فیلم و عکس محیط زیست آذربایجان‌غربی که در تالار وحدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: استانداردهای زیست محیطی دریاچه‌های کشور تدوین شده است و تا پایان سال جاری این استانداردها تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به این استانداردها تصریح کرد: تخلیه فاضلاب کشاورزی، صنعتی در پهنای آبی در این زمینه مورد توجه قرار دارند.

کرباسی از ایجاد 56 ایستگاه پایش به صورت آنلاین در آب‌های کشور خبر داد و افزود: در این زمینه نیز 20 پارامتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی راه‌اندازی دو بیمارستان دره‌ای در جنوب و شمال کشور، راه‌اندازی هنگ دریایی، تهیه اطلس استقرار صنایع کشور در مناطق ساحلی در شمال و جنوب کشور را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اعلام کرد.

کرباسی از تعیین حق‌آبه تمام دریا و تالاب‌های کشور در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام به صورت کار کارشناسی و بر اساس حساس‌ترین موجود دریا و تالاب‌ها محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون محیط‌بان دریایی و دریاچه‌ای در کشور نداشتیم، گفت: با راه‌اندازی هنگ دریایی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

کرباسی با بیان اینکه این اقدام در آینده نزدیک اجرایی می‌شود، اظهار داشت: برای این منظور تجهیزات لازم خریداری شده و نیروی انسانی نیز به تعداد 500 نفر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از رونمایی بانک اطلاعات جامع دریایی کشور خبر داد و افزود: تا دو ماه آینده این اقدام اجرایی می‌شود که در این راستا از توان جوامع محلی در زمینه حفاظت از محیط زیست بهره گرفته می‌شود.

کرباسی با بیان اینکه تعداد محیط‌بان‌ها نسبت به عرصه‌های موجود ناچیز است، تصریح کرد: بهترین روش برای جبران این کمبود استفاده از توان تشکل‌های مردمی است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول